فناوری و تکنولوژی

اولین فرمانده نظامی هوش مصنوعی ساخته شد

خرید فالوور از سایت اینبو

محققان چینی یک فرمانده نظامی با هوش مصنوعی ساخته اند.

به گزارش سرگرمی روز، به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، این فرمانده هوش مصنوعی بر اساس نبوغ برنامه ریزان استراتژیک خود طراحی شده است تا نقاط قوت و ضعف انسانی را منعکس کند.

فرمانده هوش مصنوعی در آزمایشگاهی در کالج عملیات مشترک دانشگاه دفاع ملی در شیجیاژوانگ، استان هبی، چین توسعه داده شد.

به گفته سازندگان آن، این هوش مصنوعی قبلاً در بازی های رایانه ای نظامی در مقیاس بزرگ شرکت کرده است. این به او دسترسی بی‌سابقه‌ای به استراتژی‌های نبرد در بالاترین سطوح فرماندهی ارتش خلق چین داد و به او اجازه داد تا در چالش‌های همیشه در حال تغییر جنگ بیاموزد و رشد کند.

این پروژه قبلاً در یک مقاله بررسی و به صورت عمومی منتشر شده است.

این تیم به رهبری مهندس ارشد جیا چنکسینگ گفت این هوش مصنوعی هم پتانسیل پیشبرد کاربردهای نظامی و هم خطرات را دارد. با این حال، آنها معتقدند که این پروژه راه حل مناسبی برای این منطقه رو به رشد ارائه می دهد.

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، به واحدهای خط مقدم مانند هواپیماهای بدون سرنشین و سگ‌های روباتیک استقلال بیشتری داده می‌شود. با این حال، اقتدار فرماندهی نهایی بر عهده مردم در ستاد است.

محققان خاطرنشان می کنند که ارتش چین چندین طرح عملیاتی برای درگیری های نظامی احتمالی در مناطقی مانند تایوان و دریای چین جنوبی ایجاد کرده است. برای این منظور، دانشمندان باید این طرح‌ها را در شبیه‌سازی‌ها آزمایش کنند تا سناریوهای مختلف را اندازه‌گیری کنند و از این جنگ‌های احتمالی ایده بگیرند.

یک فرمانده هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین فرماندهان انسانی در نبردها یا تمرین‌های مجازی شود، به خصوص زمانی که نمی‌توانند شرکت کنند یا فرماندهی کنند.

محققان توضیح دادند که پیکربندی اولیه این فرمانده هوش مصنوعی شبیه به یک استراتژیست با تجربه و باهوش است. به گفته آنها، این هوش مصنوعی دارای توانایی های ذهنی سالم، شخصیتی آرام و پایدار و توانایی تجزیه و تحلیل و قضاوت آرام در موقعیت های مختلف است.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که این هوش مصنوعی عاری از تصمیمات احساسی یا تکانشی است و با یادآوری سناریوهای تصمیم گیری مشابه با استفاده از حافظه خود، در طراحی برنامه های اقدام بسیار سریع است.

محققان می گویند: شخصیت این فرمانده مجازی در صورت لزوم قابل تنظیم است.

نیاز به بهبود دارد

به گفته این تیم، فرمانده هوش مصنوعی به جای تکیه بر تجزیه و تحلیل محض، اکنون دانش تجربی در مورد تصمیمات رزمی را ادغام می کند، به دنبال راه حل های رضایت بخش می گردد، سناریوهای مشابه را استخراج می کند و به سرعت یک برنامه عملی را تدوین می کند.

با این حال، همانطور که همه می دانیم، انسان ها فراموشکار هستند و دانشمندان برای پوشاندن این ضعف به هوش مصنوعی روی آورده اند.

برای این منظور، AI Commander به ارتش چین اجازه می‌دهد تا تهدیدات جدید را شناسایی کند، برای آنها برنامه‌ریزی کند و بر اساس وضعیت کلی، زمانی که نبردها با چالش‌ها یا نتایج کمتر از انتظار مواجه می‌شوند، تصمیمات بهینه اتخاذ کند. علاوه بر این، از موفقیت و شکست درس می گیرد و خود را بهینه می کند.

به گفته محققان، همه این فرآیندها بدون دخالت انسان اتفاق می‌افتند و مزایایی مانند اجرای آسان، راندمان بالا و پشتیبانی از آزمایش‌های قابل تکرار را ارائه می‌دهند.

این تحقیق در مجله چینی Common Control & Simulation منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا