فناوری و تکنولوژی

اولین گام رسمی دولت پزشکیان در رفع فیلترینگ

خرید فالوور از سایت اینبو

جلسه شورای عالی فضایی فردا ۱۸ مهرماه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود. این اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت چهاردهم است که کمتر از 3 ماه دیگر پس از تشکیل دولت برگزار می شود.

به گزارش مهر، رئیس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ارتباطات، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی، فناوری و دانش رئیس جمهور- اقتصاد پایه از اعضای قانونی این شورا هستند. همچنین حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، رضا تقی پور، رسول جلیلی، سید عزت الله ظامی و محمدحسین عزیری نیز اعضای واقعی این شورا هستند.

پس از تشکیل دولت چهاردهم، موضوع فیلترینگ از سوی رئیس جمهور و متولیان این حوزه مورد توجه قرار گرفت، به طوری که ستار هاشمی وزیر ارتباطات در اولین روز حضور خود در وزارت ارتباطات به سوالات خبرنگاران درباره فیلترینگ پاسخ داد و گفت: : «سیاست محدودیت اینترنت در وزارت ارتباطات این اتفاق نمی‌افتد، اما قطعاً از درخواست‌های مردم مطلع هستیم. وضعیت موجود به دلیل استفاده از فیلترشکن وضعیت قابل قبولی نیست و حتما باید در این روش تجدید نظر شود.

وزیر ارتباطات نیز اخیراً در خصوص بحث فیلترینگ تاکید کرده است که محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی سایبری است که در این راستا مجموعه‌ای از جلسات برگزار شده و پیگیری‌ها در حال انجام است.

مسعود مزیکیان در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که «مساله فیلترینگ در دستور کار است و آن را در شورای امنیت قرار خواهیم داد».

به نظر می رسد با توجه به مواضع دولت چهاردهم و اظهارات اخیر وزیر ارتباطات در زمینه فیلترینگ، فردا این موضوع در دستور کار اعضای شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد، اما اینکه آیا این موضوع خواهد بود. فقط در یک جلسه مورد بحث قرار گرفته یا می توانیم منتظر اخبار خاصی باشیم. معلوم نیست از جلسه فردا چه چیزی از حوزه فیلترینگ بیرون می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا