فناوری و تکنولوژی

اپل از ادغام محصولاتش با هوش مصنوعی پرده برداشت

خرید فالوور از سایت اینبو

امروز اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال 2024 سورپرایزهای زیادی برای علاقه مندان داشت که موضوع اصلی آن ادغام هوش مصنوعی در محصولات این شرکت با نام Apple Intelligence system بود.

به گزارش سرگرمی روز، اپل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را با جزئیات به روز رسانی نرم افزارهای آیفون، آی پد و مک آغاز کرد.

کنفرانس توسعه دهندگان 2024 اپل (WWDC 2024) به طور رسمی شب گذشته آغاز شد و سخنرانی افتتاحیه آن انتظارات بسیاری را برآورده کرد و بسیاری از به روز رسانی های نرم افزاری را فاش کرد. تغییرات بزرگی که در iOS 18، macOS Sequoia و watchOS 11 ایجاد می شود شامل پشتیبانی از RCS، یک برنامه رمز عبور جدید، یک برنامه ماشین حساب بازطراحی شده برای iPhone و iPad، و طیف وسیعی از ادغام هوش مصنوعی در محصولات اپل به لطف سیستم “هوشمند” یا اپل است. هوش.

در زیر، همه آنچه در کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2024 اعلام شد را ارائه می دهیم.

هوش اپل

در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال جاری، اپل برنامه های خود را برای گنجاندن هوش مصنوعی در سیستم عامل های خود فاش کرد. این سیستم هوش مصنوعی مولد جدید که “هوش اپل” نام دارد، در iOS، iPad 18 و macOS Sequoia به عنوان ابزارهای عملی که اکثر مردم می توانند به طور منظم از آن استفاده کنند ظاهر می شود.

این ویژگی ها شامل ابزارهای نوشتاری جدیدی است که می تواند به شما در بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن مواردی مانند ایمیل ها و سایر پیام ها، شکلک ها یا شکلک های اصلی و ایجاد تصویر و غیره کمک کند.

این ویژگی جدید که Genmoji نام دارد، شامل یک ابزار تولید تصویر است که به کاربران اجازه می دهد تا با نوشتن توضیحاتی درباره آنچه می خواهند ظاهر شوند، ایموجی های منحصر به فرد خود را ایجاد کنند.

سیری

سیری (دستیار هوشمند اپل) نیز قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کند که تا حدی توسط مدل های زبان بزرگ تأمین می شود. در حال حاضر، علاوه بر درخواست از سیری برای حذف ایمیل ها یا ویرایش عکس ها، کاربران می توانند از دستیار مجازی نیز بخواهند که مقالات و صفحات وب را در سافاری (مرورگر اپل) خلاصه کند و حتی اطلاعات شخصی را از یک عکس شناسه استخراج کند تا پرسشنامه را به صورت آنلاین تکمیل کند.

این شرکت بر اهمیت «حریم خصوصی» با هوشمندی اپل تأکید کرد که به مواردی مانند استفاده از زبان طبیعی برای جستجوی عکس‌هایی که فقط شامل اعضای خانواده یا دوستان خاص هستند، اجازه می‌دهد.

اپل نشان داد که چگونه بیشتر هوش اپل بر روی دستگاه انجام می شود تا سیستم تا حد امکان بر حفظ حریم خصوصی متمرکز شود. برای درخواست هایی که نمی توانند به صورت محلی پردازش شوند، وظیفه به مراکز پردازش اپل ارسال می شود.

این شرکت همچنین محاسبات ابری خصوصی خود را به نام Private Cloud Compute ایجاد کرده است، قابلیتی که قرار است از ابر برای پردازش هوش مصنوعی پیشرفته‌تر استفاده کند و در عین حال از امنیت داده‌های کاربر اطمینان حاصل کند.

شایان ذکر است که چت بات محبوب ChatGPT که توسط OpenAI ایجاد شده است نیز با هوش اپل ادغام شده است و به کاربران اجازه می دهد تا درخواست ها را با ChatGPT به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال می‌توان به درخواست ایده‌های آشپزی که شامل مواد خاصی می‌شود یا درخواست مشاوره در مورد تزئینات در حین ارائه عکس از فضایی که نیاز به بازسازی دارد، اشاره کرد.

چت ربات ChatGPT همچنین با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که برای iOS 18 و iPadOS 18 در یک ویژگی جدید به نام Compose عرضه می شوند، کار می کند.

ادغام ChatGPT با iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia اواخر امسال ارائه می‌شود و ظاهراً اپل قصد دارد در آینده از مدل‌های هوش مصنوعی دیگر پشتیبانی کند، به این معنی که مشارکت آن با OpenAI یک مشارکت انحصاری و طولانی مدت نیست.

سیستم عامل iOS 18 و iPadOS 18

به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزار آیفون در پاییز به دست کاربران می‌رسد و همانطور که انتظار می‌رفت، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات، پشتیبانی از Rich Communication Service یا RCS است، یک پروتکل پیام‌رسانی امن‌تر که پیشرفت‌های زیادی از جمله رمزگذاری جهانی، اشتراک‌گذاری بهتر رسانه و پشتیبانی از چت های گروهی بهتری نسبت به پیامک ارائه می دهد.

اپل قبلاً اعلام کرده است که از RCS در سال 2024 برای مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین قابلیت جدیدی در پیام رسانی به نام «تاپ بک» امکان پاسخگویی با استفاده از شکلک ها و استیکرها، قالب بندی متن و افکت ها و امکان ارسال پیام از طریق ماهواره را فراهم می کند.

کاربران آیفون در iOS 18 کنترل بیشتری بر روی صفحه اصلی خود خواهند داشت، زیرا سیستم دیگر قفل، از پیش تعیین شده و غیرقابل تغییر نخواهد بود. اکنون کاربران می توانند آیکون های برنامه را آزادانه تر جابجا کنند، به علاوه می توانند رنگ نماد برنامه را تغییر دهند.

از نظر طراحی و چیدمان، این یکی از بزرگترین تغییرات صفحه اصلی آیفون در سال‌های اخیر است که به کاربران iOS همان ویژگی‌هایی را می‌دهد که کاربران اندرویدی برای مدت طولانی از آن برخوردار بودند.

در همین راستا، مرکز کنترل نیز در iOS 18 به‌روزرسانی می‌شود تا گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را شامل شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر گزینه‌های قبلی، کنترل‌های سریع از برنامه‌های شخص ثالث را نیز درج کنند.

برنامه Photos همچنین در iOS 18 یک طراحی مجدد بزرگ دریافت می‌کند و بر گروه‌های عکس‌های سازمان‌یافته هوشمندانه که حول خاطرات، سفرها و سایر رویدادهای بزرگ می‌چرخند، تأکید دارد. این طرح چیدمان جدید روش های قدیمی را حذف می کند و می توانید تمام عکس های خود را به صورت جداگانه یا به صورت مجموعه مشاهده کنید.

کاربران همچنین می توانند مواردی مانند اسکرین شات ها و رسیدها را فیلتر کنند تا در قالب زمانی نمایش داده شوند.

چندین ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی در iOS 18 برجسته است، از جمله توانایی قفل کردن و مخفی کردن برنامه ها. در حالت اول، کاربران می‌توانند برنامه‌ای را قفل کنند تا اطلاعات حساس پشت دیوار Face-ID یا Touch-ID باقی بماند و حتی کسانی که به‌طور تصادفی آیفون خود را به آن‌ها تحویل می‌دهید، نتوانند این اطلاعات را ببینند. در مورد دوم، مخفی کردن یک برنامه آن را در یک پوشه مخفی خاص که دیگران نمی توانند ببینند پنهان می کند.

برنامه Calculator در iOS 18 دستخوش تغییرات اساسی شده است. از جمله تبدیل واحدهای بهبود یافته، نوار کناری که فعالیت اخیر را نشان می دهد و ادغام با برنامه Notes.

نکته قابل توجه تر این واقعیت است که برنامه ماشین حساب بازطراحی شده اپل نه تنها در آیفون و مک در دسترس خواهد بود، بلکه برای اولین بار به عنوان بخشی از به روز رسانی iPadOS 18 به iPad نیز می آید.

علاوه بر این، برنامه ماشین حساب iPad دارای ویژگی جدیدی به نام Math Notes است که به کاربران اجازه می دهد معادلات ریاضی را با Apple Pencil بنویسند و برنامه بلافاصله آن معادلات را حل می کند.

iPadOS 18 همچنین دارای نوار تب جدیدی است که شبیه جزیره پویا آیفون است. Ribbon دسترسی به کنترل های ضروری را حتی زمانی که در برنامه ها هستید آسان می کند و بسته به کاری که انجام می دهید، می تواند در بالای صفحه یا به عنوان یک نوار کناری در سمت چپ صفحه نمایش داده شود.

علاوه بر این، برنامه Notes در iPadOS دارای ویژگی جدید دیگری به نام Smart Script است که به طور خودکار دست خط کاربران را خواناتر و کمتر درهم می‌کند.

McOs Sequoia

نسخه جدید نرم‌افزار رایانه‌ای اپل macOS Sequoia نام دارد علاوه بر بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی که به‌عنوان بخشی از «هوش اپل» به iOS و iPadOS 18 می‌آیند، به‌روزرسانی بعدی macOS شامل آینه‌سازی آیفون است که به کاربران امکان مشاهده و کنترل را می‌دهد. صفحه نمایش آیفون در صفحه مک کاربران می توانند از صفحه کلید خود برای کار کمتر با صفحه نمایش آیفون استفاده کنند و حتی می توانند برنامه های iOS را مستقیماً روی رایانه خود بدون نیاز به برداشتن آیفون خود باز کنند.

برنامه جدید Passwords همچنین بر اساس فناوری iCloud Keychain ساخته شده است تا همه رمزهای عبور و اعتبارنامه ورود کاربران را در دستگاه ها و پلتفرم ها ذخیره کند. این ویژگی علاوه بر iOS و iPadOS برای ویندوز نیز در دسترس خواهد بود.

همراه با گذرواژه‌های استاندارد، این برنامه جدید می‌تواند رمزهای عبور، کدهای تأیید و موارد دیگر را ذخیره کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزهای عبور را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دیگر به‌روزرسانی‌های macOS Sequoia شامل ابزاری برای چیدمان سریع پنجره‌ها با میان‌برها و منوها، و ویژگی به نام Presenter Preview است که به شما امکان می‌دهد قبل از دیدن آن‌ها، آنچه را که در مورد آن صحبت می‌کنید با کسانی که در تلفن با آنها صحبت می‌کنید به اشتراک بگذارید.

کاربران همچنین به ویژگی Image Playground در macOS Sequoia که مولد تصویر هوش مصنوعی اپل است که در Apple Intelligence تعبیه شده است، دسترسی خواهند داشت. این ویژگی امکان ایجاد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در سبک های مختلف از جمله انیمیشن، تصویرسازی و طراحی فراهم می کند.

سیستم عامل جدید اپل برای ساعت های هوشمند

به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت که به نام Apple Watch شناخته می‌شود، شامل دو تغییر بزرگ به نام‌های بار تمرینی و حیاتی است که اولین مورد در watchOS 11 اساساً یکی از معیارهای سلامت و تناسب اندام است که در طول ردیابی تمرین‌های مورد استفاده جمع‌آوری شده است. برای ارزیابی سطح تلاش کاربر در هر جلسه. بنابراین، به هر تمرین نمره ای از 1 (آسان) تا 10 (سخت) داده می شود که میزان سختی تمرین کاربر را در آن جلسه خاص ارزیابی می کند.

برنامه جدید Vitals همچنین به کاربران اپل واچ نشان می دهد که چگونه علائم حیاتی آنها، از جمله ضربان قلب، با اندازه گیری های پایه استاندارد مقایسه می شود. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که چیزی در حال غیرعادی شدن و خارج از محدوده طبیعی است، بهتر درک کنند.

اپلیکیشن Activity آیفون همچنین با watchOS 11 به‌روزرسانی دریافت می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد داده‌هایی را که در صفحه اصلی می‌بینند سفارشی کنند تا بتوانند مهم‌ترین آمار را درست در مقابل خود ببینند.

ردیاب پریود برای زنان همچنین به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کند که شامل اطلاعات دقیق‌تری درباره بارداری، از جمله سن حاملگی، و اطلاعاتی درباره معیارهای سلامت کاربر، مانند نوسانات ضربان قلب، که ممکن است مربوط به بارداری باشد، می‌شود.

سیستم عامل visionOS 2

تا به حال، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل تنها در ایالات متحده موجود بود، اما این در حال تغییر است زیرا این شرکت اعلام کرد که این دستگاه در کشورهای دیگر از جمله استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، سنگاپور در دسترس خواهد بود. و بریتانیا در ماه های آینده در دسترس خواهد بود.

در مورد نرم افزار این هدست، که “visionOS” نیز نامیده می شود، اپل اعلام کرده است که عکس های فضایی (عکس های سه بعدی) را اضافه می کند که به تصاویر در برنامه Photos عمق می بخشد، کنترل های حرکتی رابط کاربری جدید و بهبود انعکاس صفحه در پشتیبانی از مک. برای وضوح و اندازه نمایش بالاتر.

به روز رسانی های صوتی AirPods Pro

اپل به طور خلاصه به برخی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که برای AirPods Pro می‌آیند، از جمله بهبودهایی در Voice Isolation که به AirPods کمک می‌کند صدای کاربر را در محیط‌های پر سر و صدا بهتر دریافت کند، اشاره کرد.

همچنین ویژگی جدیدی به نام Siri Interaction در AirPods Pro آمده است که به کاربران اجازه می‌دهد با تکان دادن سر بی‌صدا و بدون نیاز به گفتن هیچ کلمه‌ای به سیری به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند و همچنین می‌توانند با تکان دادن سر خود تماس برقرار کنند. این تعاملات بی صدا برای پیام ها و اعلان ها نیز اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا