فناوری و تکنولوژی

ایراد‌های عجیب تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

خرید فالوور از سایت اینبو

تویوتا لندکروز 300 با قیمتی بیش از 100 هزار دلار از لندروور دیفندر گرانتر است، اما آیا به خوبی رقیب انگلیسی خود خواهد بود؟

به گزارش پدال، خانواده لندکروزر در کشور شامل شش نسخه اصلی است که از مدل پایه GX با قیمت 102770 دلار استرالیا که معادل 70000 دلار آمریکا است شروع می شود و در نهایت به Sahara ZX با قیمت 106800 دلار ختم می شود. تصمیم گرفتیم پشت فرمان گران ترین نسخه این SUV ژاپنی بنشینیم.

تمامی نسخه های سری 300 در استرالیا با موتور 3.3 لیتری توئین توربو V6 دیزلی عرضه می شوند که جایگزین V8 نسل قبلی می شود. اگرچه برخی از سنت گرایان از تصمیم تویوتا برای کنار گذاشتن موتور V8 راضی نبودند، این موتور دیزلی V6 قدرت بیشتری نسبت به موتور دیزلی V8 قبلی با 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو به این موتور توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک Aisin انجام می شود و به گفته تویوتا در هر صد کیلومتر 8.9 لیتر گازوئیل مصرف می کند.

(تصاویر) تویوتا لندکروز 2024 ایرادات عجیبی دارد

اگرچه Sahara ZX گران‌ترین نسخه لندکروزر است، اما آفرودترین مدل متمرکز نیست، زیرا این وظیفه به نسخه GR Sport محول شده است که مجهز به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و ضد الکترونیکی فعال است. – رول بار. Sahara ZX فاقد این ویژگی‌ها است، اما در عوض نسبت به GR Sport لوکس‌تر و راحت‌تر است و اگرچه برای بهتر بودن در جاده‌ها طراحی شده است، اما همچنان قابلیت‌های آفرود بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، Sahara GX تنها به صورت پنج نفره عرضه می شود، در حالی که برای مدل های دیگر امکان سفارش ردیف سوم صندلی ها وجود دارد.

Sahara ZX هم در خارج و هم در داخل واقعاً لوکس به نظر می رسد. در نمای بیرونی، این نسخه از ویژگی هایی مانند چرخ های نقره ای 20 اینچی، سپرهای متمایز و پله های نورانی منحصر به فرد بهره می برد و به صورت استاندارد به سیستم تعلیق متغیر تطبیقی ​​مجهز شده است. با این حال، اگرچه این نوع از سری 200 بسیار لوکس تر است، اما از نظر داخلی تفاوت چندانی با نوع ارزان تر صحرا ندارد. با این حال، خوشبختانه، نوع صحرا کاملاً مجهز است و دارای تجهیزاتی مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی، کنترل تهویه مطبوع چهار منطقه ای، گرمکن و تهویه صندلی های جلو، فرمان گرم شونده، نمایشگر هدآپ، سیستم سرگرمی عقب با دو صفحه نمایش است. و به اصطلاح هر چند نبود ماساژور در ماشینی با این قیمت عجیب است.

همچنین نرم افزار اطلاعات سرگرمی لندکروزر دارای گرافیک ضعیف و طراحی قدیمی است و حتی با عینک آفتابی نیز مشاهده هدآپ نمایشگر غیرممکن خواهد بود. مشکل بعدی عملکرد سیستم حفظ خطوط است که به درستی کار نمی کند و باعث حرکت خودرو بین خطوط می شود. این مشکل در طول سفر 1500 کیلومتری ما بین ملبورن و آدلاید آزار دهنده بود. ما یک هفته با لندکروز در مناطق شهری، جاده‌های کشور و بزرگراه‌ها رانندگی کردیم و میانگین مصرف 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم که بیشتر از ادعای تویوتا است، اما هنوز برای خودرویی با وزن بیش از 2.6 تن خوب است. در 8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که رقم قابل احترامی است.

(تصاویر) تویوتا لندکروز 2024 ایرادات عجیبی دارد

Sahara ZX دارای شش حالت مختلف رانندگی است که پدال گاز، فرمان، گیربکس و سیستم تعلیق را تنظیم می کند. از نظر ما اسپرت اس بهترین حالت است زیرا سواری در حالت اقتصادی، راحتی و معمولی بسیار نرم است و باعث می شود خودرو در سرعت های بالا شناور شود. خوشبختانه، حالت S Sport همه چیز را به درستی سخت تر می کند. موتور V6 و گیربکس 10 سرعته بسیار مناسب هستند و شتاب نرم و ثابتی را در سرعت های بزرگراه فراهم می کنند. اگرچه گیربکس سرعت بالایی ندارد، اما به آرامی و دقیق تعویض می‌کند. لندکروزر همچنین دارای ظرفیت یدک کشی 3.5 تنی است که برای کاروان های بزرگ کافی خواهد بود.

سری 300 حتی در نسخه بیابانی ZX با 235 میلی متر فاصله از زمین و 70 سانتی متر قابلیت عمق آب به همراه گیربکس با نسبت سنگین اختیاری، کنترل کرال و حالت اسپین اختیاری، برای مسیرهای خارج از جاده و ناهموار حرفی برای گفتن خواهد داشت. تویوتا برای کاهش وزن درها، کاپوت و سقف را در سری 300 آلومینیومی ساخت، اما کاپوت آلومینیومی آنقدر نازک است که هنگام رانندگی تکان می خورد. این مشکل در سرعت های بزرگراهی بیشتر به چشم می خورد و آزاردهنده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا