فناوری و تکنولوژی

ایلان ماسک سورس کد چت بات Grok، رقیب ChatGPT را باز می کند

خرید فالوور از سایت اینبو

ایلان ماسک کد منبعی را که به چت ربات Grok قدرت می دهد به اشتراک گذاشته است و به قول خود عمل می کند. چند روز پیش، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بیانیه زیر را منتشر کرد.

 

اواخر ماه گذشته، ماسک از OpenAI و Altman شکایت کرد و ادعا کرد که مشارکت چند ساله و چند میلیارد دلاری توسعه‌دهنده ChatGPT با مایکروسافت، تعهد اصلی آن به خیر بشریت را خیانت می‌کند. این شکایت به نقض قرارداد، نقض وظیفه و اقدامات تجاری ناعادلانه اشاره دارد.

 

این میلیاردر همچنین از OpenAI خواست تا تحقیقات و فناوری خود را به روی عموم باز کند. OpenAI که ماسک با همکاری آلتمن در سال 2015 تأسیس کرد، اوایل این ماه با یک پست وبلاگی که شامل اسکرین شات هایی از ایمیل های ماسک در زمان حضورش در شرکت بود، به شکایت ماسک پاسخ داد.

 

چت ربات منبع باز Grok ایلان ماسک، رقیب ChatGPT

 

آنها اشاره کردند که او از تبدیل OpenAI به یک شرکت تجاری حمایت می کند و برای ادغام با تسلا برای رقابت با تلاش های هوش مصنوعی گوگل فشار می آورد.

 

در واقع، Grok یک چت ربات هوش مصنوعی است که توسط XAI بر اساس مدل‌های زبان بزرگ (LLM) توسعه یافته است. این ربات چت به عنوان پاسخی مستقیم به ظاهر ChatGPT در OpenAI، که توسط ماسک هم بنیانگذاری شده است، توسعه یافته است. Grok به عنوان یک ربات چت “با حس شوخ طبعی” و دسترسی مستقیم به توییتر (X) تبلیغ می شود.

 

هدف این شرکت توسعه بیشتر Grok و ارائه یک چت بات بی نظیر است. پیش از این، ایلان ماسک وعده های زیادی در مورد محبوبیت گروک داده بود و مشخص نیست که آیا این همان اجرا است یا خیر. ما انتظار داریم به زودی نسخه های جدیدی از این چت بات ظاهر شود که ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد.

 

انتظار می رود این حرکت ایلان ماسک محبوبیت گروک را دوچندان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا