سبک زندگی

این‌ها علائم مهم سکته قلبی هستند

خرید فالوور از سایت اینبو

مریم مشکانی در پاسخ به این سوال که علت سکته قلبی چیست، گفت: عروق کرونر (رگ های قلب) وظیفه خون رسانی به عضله قلب را بر عهده دارند، در نتیجه سکته قلبی به دلیل انسداد عروق قلب رخ می دهد. که عضله قلب آسیب دیده و عملکرد آن مختل می شود و فرد دچار عوارض ثانویه حمله قلبی می شود. شایان ذکر است: این انسداد در مراحل اولیه خفیف است اما به مرور زمان انسداد کامل می شود و عضله قلب به دلیل کمبود اکسیژن دچار ایسکمی می شود که در نهایت باعث سکته قلبی می شود. کلسیم، چربی و تجمع پلاک باعث گرفتگی سیاهرگ ها می شود.

به گزارش سرگرمی روز، این متخصص قلب و عروق گفت: سکته قلبی با درد بسیار شدید قفسه سینه همراه است که گاهی به فک و کتف چپ سرایت می کند، تنگی نفس، حالت تهوع و تعریق از دیگر علائم احتمالی حمله قلبی است: در افراد دیابتی، یک حمله قلبی می تواند بدون هیچ علامتی و درد قفسه سینه رخ دهد.

مشکانی در پاسخ به این سوال که آیا سکته قلبی جنبه ارثی دارد یا خیر، گفت: بیماری قلبی شایع ترین عامل مرگ و میر در دنیاست به همین دلیل جوانان را نیز درگیر می کند.

وی بیان کرد: عوامل ژنتیکی به احتمال زیاد باعث بروز این بیماری می شود. افرادی که استعداد ژنتیکی به این بیماری دارند باید با نظارت بر عوامل خطر ابتلا به این بیماری را به تاخیر بیندازند. عوامل خطر عبارتند از: چربی خون بالا، قند خون بالا، مصرف سیگار و الکل و استرس بالا. رژیم های غذایی نامناسب، کم تحرکی، مصرف فست فود، استرس های شغلی و… بروز سکته های قلبی را در این افراد افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: کنترل فشار خون، چربی ها و قند خون و همچنین انجام معاینات دوره ای برای تشخیص به موقع بیماری ضروری است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: بعد از سکته قلبی درمان های مختلفی داریم که در یک ساعت اول بعد از سکته قلبی آنژیوگرافی تشخیصی انجام می شود و در صورت امکان استنت گذاری انجام می شود تا بیمار از درد و عوارض بعدی نجات پیدا کند. . گاهی اوقات ممکن است جراحی قلب باز لازم باشد و گاهی اوقات بیمار فقط به دارو نیاز دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که این بیماران حتما باید از داروهای ضد انعقاد، داروهای کاهنده چربی خون، داروهای کاهش ضربان قلب، داروهای فشار خون، داروهای ضد پلاکت مانند آسپرین و … استفاده کنند.

در این بیماران، فعالیت بدنی (توانبخشی) برای بازگشت به زندگی عادی ضروری است، زیرا هدف، بازگشت صحیح فرد به زندگی عادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا