اخبار روز

این افراد در خرداد سود سهام عدالت می‌گیرند

خرید فالوور از سایت اینبو

سود سهام عدالت 1401 در مرحله دوم از 3 اسفند سال گذشته به مبلغ 466 هزار تومان تا 906 هزار تومان به حساب 44 میلیون دارنده این سهام واریز شد. امسال وراث سهام متوفی نیز سود دریافت کردند که سود اعلامی با توجه به سهم و اندازه پرتفوی سرمایه متوفی به آنها واریز می شود.

به گزارش سرگرمی روز، در این میان برخی از وراث نتوانستند سود سهام قاضی متوفی را دریافت کنند و باعث سردرگمی شد. بر اساس پیگیری های خبرنگار ایلانا از شرکت سپرده گذاری مرکزی، وراثی که در مرحله دوم توانستند سود سهام متوفی خود را دریافت کنند مجازات شدند و تنها واگذاری سهام به افراد کافی نیست.

پس از اتمام مراحل واگذاری سهام، وراث تعیین شده اسفندماه سال گذشته سود سهام را دریافت کردند و کسانی که منصوب نشدند، با وجود اینکه واگذاری سهام از طرف آنها انجام شده بود، از دریافت سود دوم بازماندند. از آنجایی که برای سپرده گذاری سود نیاز به کد صرافی است و تا زمانی که تسویه نشوند، کد مبادله ای نخواهند داشت و اساساً شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات بانکی وراث را که می توانند برای آنها سرمایه گذاری کنند، در اختیار ندارد. بنابراین سود سهام عدالت متوفی به وراثی که تا تاریخ 26 اسفند ماه سال گذشته مراحل واگذاری سهام را انجام داده اند واریز می شود و وراثی که این فرآیند را پس از 26 اسفند 1402 تکمیل کرده اند، سود سهام عدالت متوفی را دریافت نکرده اند.

اما خبر خوب این است که وراث بازمانده متوفی به شرط تسویه در مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه، تمامی سودهای معوقه سال های گذشته را دریافت خواهند کرد.

وراث می توانند با مراجعه به 4 بانک ملت، ملی، پارسیان و تجارت و همچنین دفاتر کارگزاری نسبت به ثبت انتقال سهام عدالت اقدام کنند و اسناد و مدارک را به کلیه وراث و اسناد انحصاری وراثت ارائه کنند و شرکت سپرده گذاری مرکزی دارایی ها را تقسیم کند. لازم به ذکر است که درخواست تنها یکی از وراث برای تکمیل فرآیند نقل و انتقال سهام کافی است، البته باید کلیه مدارک وراث ارائه شود تا اطمینان حاصل شود که سایر وراث با انتقال سهام موافقت می کنند حتی و که سهمی در سود ندارند.

در صورتی که وراث تا خردادماه مراحل انتقال و ثبت سهام را انجام دهند می توانند پرتفوی خود را مشاهده کنند و ببینند چه میزان سود به پرتفوی سهام دارند و همچنین در مرحله سوم سپرده گذاری گزینه ای برای واریز سود برای آنها وجود دارد.

تقسیم سهام بین وراث بر اساس اطلاعات فهرست انحصارات موروثی و وصیت متوفی انجام می شود و سپرده گذاری مرکزی و سایر نهادها در این امر دخالتی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا