سبک زندگی

این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ 500 میلیون نفر در سراسر جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه کن شده است.

با این حال، یک گزارش جدید با عنوان “وضعیت آینده کنترل آبله” توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است به جامعه جهانی بازگردد و به طرق مختلف گسترش یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند که آماده‌سازی برای بازگشت آبله و جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌های یک خانواده، مانند ویروس M.pox (آبله میمون) که در سال 2022 جهانی شد و همچنان یک نگرانی برای سلامت عمومی است. کلیدی است

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله همچنین پتانسیل پیشگیری و درمان آبله میمون و سایر ویروس‌های خانواده آبله را دارند که این به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که چرا باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله و ایجاد تعاملات پزشکی از جمله روش‌های تشخیصی و واکسن‌ها ادامه دهیم. .

حتی شیوع آبله یک مشکل جدی جهانی خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی نیز باید بدانند که علائم آبله شباهت زیادی به بیماری هایی مانند آبله میمون دارد که اخیراً گسترش یافته است. در صورت شیوع آبله، باید سریعا آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر 1977 شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی ریشه کنی این بیماری را در سال 1980 تایید کرد و آن را به تنها بیماری انسانی تبدیل کرد که ریشه کن شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا