سبک زندگی

این دانه شگفت‌انگیز استخوان‌های شما را محکم می‌کند

خرید فالوور از سایت اینبو

در ایران «حلوا ارده» یکی از مهم ترین غذاهای شیرین و سالمی است که با کنجد تهیه می شود. از کنجد در نانوایی ها و قنادی ها نیز برای فواید آن استفاده می شود.

به گزارش همشهری به نقل از تایمز آو ایندیا، در این مقاله به پنج فایده کمتر شناخته شده کنجد اشاره می کنیم.

سرشار از خواص آنتی اکسیدانی

دانه های کنجد سرشار از لیگنان هستند. لینگان ها با مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت مرتبط بوده اند. به گفته متخصصان، افزودن غذاهای غنی از لیگنان می تواند به حفظ تعادل هورمونی کمک کند و ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. (لینگان ها ترکیبات مرتبط با فیبر هستند که در بسیاری از خانواده های گیاهی و غذاهای رایج از جمله غلات، مغزها، دانه ها، سبزیجات و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه یافت می شوند. لینگان ها در درجه اول گروهی از ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی هستند.)

سلامت استخوان

دانه های کنجد منبع عالی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر هستند که برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها مهم هستند. مصرف روزانه دانه کنجد می تواند به بهبود تراکم استخوان و پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان کمک کند.

سلامت پوست و مو

مقدار بالای روی و ویتامین E موجود در دانه کنجد می تواند به سلامت پوست و مو کمک کند. روی برای تولید کلاژن و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است، در حالی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

سلامت دستگاه گوارش

دانه کنجد سرشار از فیبر غذایی است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر موجود در دانه کنجد می تواند از حرکات منظم روده حمایت کرده و به جلوگیری از یبوست کمک کند. علاوه بر این، دانه های کنجد می توانند به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک کنند، که برای سلامت کلی گوارش ضروری است.

بهداشت دهان و دندان

جویدن دانه های کنجد می تواند به سلامت دهان و دندان کمک کند. دانه های کنجد به طور سنتی از زمان های قدیم به عنوان یک روش طبیعی برای مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها، کمک به حذف پلاک و تقویت لثه استفاده می شده است. محتوای بالای کلسیم موجود در دانه کنجد نیز می تواند به تقویت دندان ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا