سبک زندگی

این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند

خرید فالوور از سایت اینبو

سیر یک غذای دارویی است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و به پیشگیری از بیماری کمک می کند. سیر برای مبارزه با انگل های روده نیز بسیار مفید است. تنها مشکل بوی سیر است و اینکه بعضی ها سیر را خوب هضم نمی کنند. پس بهترین راه برای استفاده از سیر چیست؟

به گزارش سرگرمی روز، در این مقاله دو راه حل بسیار خوب برای از بین بردن انگل های روده ای که با استفاده از سیر و تخمه کدو درست می شوند را توصیه می کنیم.

سیر و تخمه کدو از قدیم الایام به عنوان دارو استفاده می شده و اثربخشی آنها به اثبات رسیده است. فقط صبور باشید و چند عادت را تغییر دهید تا شاهد پیشرفت های قابل توجهی در سلامت خود باشید.

چگونه بفهمیم انگل داریم؟

گاهی اوقات ما به سختی متوجه می شویم که انگل های روده ای داریم. اگرچه این انگل بسیار شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید، اما علائم آن به راحتی با علائم سایر عوارض اشتباه گرفته می شود. بارزترین علائم انگل های روده ای شامل موارد زیر است:

. اختلال اشتها (بی اشتهایی یا اشتهای شدید بدون دلیل)
. چشمان باد کرده
. اضطراب و نگرانی
. خارش مقعد
. سردرد
. گشاد شدن مردمک
. اختلالات گوارشی (یبوست و اسهال)
. بی خوابی بی دلیل
. خستگی
. تورم غدد لنفاوی
. کم آبی بدن
. درد معده

کودکان نیز ممکن است از انگل های روده ای رنج ببرند و تشخیص آن در کودکان دشوارتر است. باید مراقب کودکان باشید، به خصوص اگر نوک بینی یا مقعد خود را می خراشند و متوجه شدید که بی قراری بیش از حد معمول دارند.

چرا به انگل روده مبتلا می شویم؟

علت اصلی انگل های روده ای مصرف آب یا غذای آلوده است. انگل ها نیز به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی ظاهر می شوند.

از طرفی در حالت اسهال به دلیل آسیب به میکروبیوم روده، محیط مساعدی برای تکثیر انگل ها فراهم می شود، زیرا دفاع طبیعی در برابر انگل ها ضعیف می شود. در نهایت، اگر حیوان خانگی دارید، باید هر ماه آنها را کرم زدایی کنید. دلیل آن این است که انگل به راحتی از طریق تماس مستقیم منتقل می شود و حیوانات خانگی معمولاً انگل دارند.

سیر

سیر یک غذای دارویی است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و به پیشگیری از بیماری کمک می کند. سیر برای مبارزه با انگل های روده نیز بسیار مفید است. تنها مشکل بوی سیر است و اینکه بعضی ها سیر را خوب هضم نمی کنند. پس بهترین راه برای استفاده از سیر چیست؟

. موثرترین و ارزان ترین راه، خوردن سیر خام است.

. برای کسانی که نسبت به سیر حساسیت ندارند، کپسول های عصاره سیر در فروشگاه ها و داروخانه ها فروخته می شود.

. راه دیگر این است که با مقدار بسیار کمی سیر شروع کنید و به تدریج این مقدار را افزایش دهید تا کم کم به سیر عادت کنید.

. علاوه بر این، خوب است به استفاده از سیر در غذا عادت کنید تا بدن یاد بگیرد آن را به خوبی هضم کند.

دانه کدو تنبل

تخمه کدو یکی از قوی ترین مواد غذایی برای دفع انگل های روده ای است. به روش های زیر می توانید از خواص آن بهره مند شوید:
. تخم کدو را به صورت خام و بدون طعم و ترجیحا با معده خالی مصرف کنید
. می توانید آن را آسیاب کرده و به عنوان ادویه به همه غذاها اضافه کنید.

نکات دیگر

علاوه بر سیر و تخمه کدو، توصیه های دیگری نیز برای از بین بردن انگل های روده ای وجود دارد. مثلا حداقل یک ماه از تمام غذاهای مضر پرهیز کنید و جدی بگیرید! همچنین مصرف مکمل مناسب برای بازگرداندن میکروبیوم روده و درمان اختلالات گوارشی به طور طبیعی خوب است تا خلق و خوی شما به طور روزانه و طبیعی عمل کند. اگر یبوست مزمن دارید، بهترین کار این است که برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

به طور موقت مصرف قهوه، شکر تصفیه شده و غلات تصفیه شده را متوقف کنید. بیشتر هویج، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی و غذاهای سرشار از بتاکاروتن بخورید. از غذاهای پروبیوتیک مانند ماست بیشتر استفاده کنید. از غذاهای حاوی ویتامین C و ویتامین B بیشتر استفاده کنید و از خوردن گوشت خام خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا