سبک زندگی

این علائم را در فصل بهار جدی بگیرید

خرید فالوور از سایت اینبو

محمود محمودی با بیان اینکه مبتلایان به آلرژی فصلی انواع مختلفی دارند افزود: یکی از مهم ترین این بیماری ها حساسیت به گرده گیاهان و گرده های علف های هرز است زیرا پس از بیدار شدن دوباره طبیعت این گیاهان دوباره در انسان گرده افشانی می شوند که دچار یک مبنای ژنتیکی برای این بیماری، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

به گزارش سرگرمی روز، این متخصص ایمونولوژی تاکید می کند: اولین قدم برای بیماران مبتلا به آلرژی فصلی علاوه بر آزمایش های آزمایشگاهی، گرفتن شرح حال دقیق و انجام تست های پوستی آلرژیک است که در واقع با این روش می توان افراد مبتلا به آلرژی فصلی را شناسایی کرد، درست است؟ یا به چه گرده هایی حساسیت دارند و در چه زمان ها و مکان هایی بهتر است از آن گرده ها پرهیز شود.

عضو گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برخی از بیماران آلرژی با اجتناب و درمان دارویی بهبود می یابند و برخی ناگزیر مجبور به تغییر محل زندگی خود می شوند و راه حل دیگر این افراد حساسیت زدایی یا ایمونوتراپی شناخته شده است. به عنوان واکسن های آلرژی بسته به شرایط فرد، این واکسن ها را می توان ابتدا یک بار در هفته و سپس هر دو هفته و سه هفته یک بار تزریق کرد و مدت زمان تزریق بستگی به پاسخ بیمار دارد که به طور مداوم انجام می شود.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم برای افراد مبتلا به آلرژی توجه ویژه به آلرژی های خود است، زیرا در صورت عدم درمان آلرژی می تواند مشکلات تنفسی جدی مانند آسم آلرژیک و یا در زمان شروع سرماخوردگی و بیماری های فوقانی ایجاد کند. مجاری تنفسی مشکلات زیادی را در این افراد ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم توصیه کرد زیرا توجه به بیماری ها می تواند کنترل آنها را آسان کند و زمانی که مدت زیادی از بیماری می گذرد اثرات آن بر روی بدن فرد را به دنبال دارد. برای مواجهه با مشکلات بیشتر، بنابراین توجه افراد سریعتر برای سلامتی آنها بسیار مهم است و بهترین فردی که می تواند توجه و تغییر را احساس کند خود شخص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا