سبک زندگی

این غذا‌های خوشمزه افسردگی می‌آورد

خرید فالوور از سایت اینبو

یک مطالعه جدید شامل اسکن مغزی 30 داوطلب نشان می دهد که رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به تغییراتی در مغز، از جمله تغییر در انتقال دهنده های عصبی و کاهش ماده خاکستری در مغز شود. این تغییرات مستقیماً با مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است.

به گزارش سرگرمی روز، تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی ناسالم باعث تغییراتی در ساختار مغز شده و بر سلامت روان تاثیر می گذارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به حفظ تعادل انتقال دهنده های عصبی و حجم ماده خاکستری در مغز کمک کند و در نتیجه بهزیستی ذهنی را ارتقا دهد.

اسکن مغز تغییرات قابل توجهی را در انتقال دهنده های عصبی و حجم ماده خاکستری در افرادی که در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند ضعیف غذا می خورند، نشان می دهد.

علاوه بر این، محققان دریافتند که این تغییرات با تجربه، به عنوان بخشی از معیارهای تشخیصی مؤثر بر سلامت روان، مانند افسردگی و اضطراب، مرتبط است.

اثرات عصبی شیمیایی رژیم غذایی

هنگامی که فردی از یک رژیم غذایی ناسالم و با کیفیت پایین پیروی می کند، اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) کاهش و گلوتامات افزایش می یابد، این دو انتقال دهنده عصبی، همراه با کاهش حجم ماده خاکستری در قشر جلوی مغز، به خوبی بین آنچه می خوریم و نحوه ما ارتباط دارند. احساس کنید.

دکتر پیریل هپسومالی، از دانشگاه ریدینگ، می گوید: «ما افرادی را می بینیم که رژیم غذایی ناسالم، رژیم غذایی سرشار از قند و چربی اشباع شده، عدم تعادل در انتقال عصبی تحریکی و مهاری، و همچنین کاهش حجم ماده خاکستری در ناحیه فرونتال دارند. بخشی از مغز این قسمت از مغز با مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است.

بررسی اثرات رژیم غذایی بر انتقال عصبی

چرا و چرا تاثیر رژیم غذایی بر مغز هنوز در حال تحقیق است. همانطور که مطالعات اخیر نشان داده است، چاقی و الگوهای غذایی سرشار از چربی اشباع شده می تواند باعث تغییر در متابولیسم گلوتامات و GABA و انتقال عصبی شود. همچنین نشان داده شده است که رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده و قند باعث کاهش تعداد نورون های پاروالبومینی می شود که اسید گاما آمینوبوتیریک را به جایی که در بدن مورد نیاز است می رساند.

اثرات طولانی مدت رژیم غذایی بر ساختار مغز

رژیم های غذایی ناسالم باعث افزایش قند خون و انسولین نیز می شود. این باعث افزایش گلوتامات در مغز و پلاسما می شود. در نتیجه باعث کاهش تولید و انتشار GABA می شود. رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول می تواند باعث تغییراتی در غشای سلولی شود. همانطور که در این مطالعه مشاهده شد، این تغییرات در شیمی مغز می تواند منجر به تغییر در حجم ماده خاکستری مغز شود.

این مطالعه توسط دانشگاه ریدینگ، دانشگاه روهمپتون و دانشگاه فریزیا کامپینا (هلند) و کینگز کالج لندن انجام شد و نتایج آن اخیرا در مجله علوم اعصاب تغذیه منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا