سبک زندگی

این غذا‌ها باعث افزایش استرس می‌شود

خرید فالوور از سایت اینبو

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای چرب می تواند باعث افزایش اضطراب شود.

به گزارش تسنیم، تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف غذاهای چرب باعث افزایش اضطراب می شود.

به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه کلرادو طی مطالعه ای موش هایی را که از رژیم غذایی با چربی متوسط ​​و رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، آزمایش کردند.

آنها دریافتند که گروه دوم دارای ژن‌های فعال‌تری هستند که با تأثیر بر سطوح مواد شیمیایی مغز، تأثیر مستقیمی بر اضطراب بالای موش‌ها دارد.

تیم محققان برای مطالعه خود، موش ها را به دو گروه تقسیم کردند و به نیمی از آنها یک رژیم غذایی استاندارد با حدود 11 درصد چربی و به نیمی دیگر رژیم غذایی پرچرب حاوی 45 درصد چربی اشباع شده به مدت 9 هفته دادند.

در طول این مطالعه، محققان همچنین نمونه هایی از مدفوع موش ها را جمع آوری کردند و باکتری های روده حیوانات را ارزیابی کردند. پس از 9 هفته، این حیوانات تحت آزمایشات رفتاری قرار گرفتند.

رفتار موش ها با قرار دادن آنها در پیچ و خم هایی که باید از آن فرار می کردند اندازه گیری شد. دانشمندان موش ها را در جعبه ای قرار دادند که به دو دسته روشن و تاریک تقسیم شده بود. زمان بیشتری که در تاریکی سپری می شود نشان دهنده اضطراب بیشتر است.

دانشمندان همچنین مشاهده کردند که گروه رژیم غذایی پرچرب وزن اضافه کردند، اما به طور قابل توجهی، این موش ها تنوع کمتری در باکتری های مفید در روده خود داشتند.

دکتر لوری; محقق این مطالعه با بیان اینکه به طور کلی تنوع باکتریایی بیشتر با سلامتی بهتر همراه است، گفت: گروه دریافت کننده رژیم غذایی پرچرب دارای سطوح بالاتری از سه ژن مسئول تولید ناقل عصبی و سیگنال دهی سروتونین بودند که معمولاً با استرس و استرس همراه است. اضطراب

به گفته دانشمندان، همه چربی ها مضر نیستند و چربی های سالمی مانند چربی های موجود در ماهی، روغن زیتون، آجیل و دانه ها می توانند ضد التهاب و برای مغز مفید باشند.

محققان توصیه می کنند تا جایی که ممکن است میوه و سبزیجات مصرف کنید، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده را کنار بگذارید و غذاهای تخمیر شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا