سبک زندگی

این قهوه موجب دیابت و بیماری قلبی می‌شود

خرید فالوور از سایت اینبو

نوشیدن قهوه کافئین دار قبل از صبحانه می تواند منجر به نامتعادل شدن سطح قند خون و مقاومت به انسولین شود، اما قهوه بعد از صبحانه بی خطر به نظر می رسد زیرا این اثر متابولیک منفی را ایجاد نمی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اگرچه خواب کم شبانه تاثیر چندانی بر سوخت و ساز بدن ما ندارد، اما نوشیدن قهوه قبل از صبحانه باعث عدم تحمل گلوکز می شود. عدم تحمل گلوکز یک وضعیت متابولیک است که می تواند منجر به پیش دیابت و بیماری قلبی شود.

سطح قند خون ما باید در محدوده طبیعی نگه داشته شود تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 به حداقل برسد. بنابراین، با توجه به محبوبیت قهوه صبح در سراسر جهان، محققان مشکلات سلامتی مهم نوشیدن قهوه قبل از صبحانه را بررسی کرده اند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که کم خوابی برای چندین شب یا حتی بیش از یک شب می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی) را افزایش دهد.

این مطالعه نشان می دهد که کم خوابی در شب باعث افزایش گلوکز خون و پاسخ غیرطبیعی انسولین در صبح نمی شود، اما قهوه سیاه غلیظ یک ساعت پس از بیدار شدن باعث افزایش 50 درصدی سطح قند خون می شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که کافئین به طور بالقوه می تواند بدن ما را به انسولین مقاوم کند.

پروفسور جیمز بتز، محقق این مطالعه، گفت: ما می دانیم که تقریبا نیمی از ما صبح ها از خواب بیدار می شوند و قبل از انجام هر کار دیگری قهوه می نوشند و به طور شهودی، هر چه بیشتر احساس خستگی کنیم، قهوه قوی تر می شود.

نتایج این مطالعه مهم است و پیامدهای سلامتی گسترده‌ای دارد، زیرا تا به حال اطلاعات محدودی در مورد آنچه قهوه صبح با بدنمان می‌کند، به ویژه برای کنترل متابولیک و قند خون در اختیار داشتیم.

به عبارت ساده، پس از یک شب خواب آشفته، زمانی که اولین چیزی که صبح می شود قهوه است، کنترل قند خون ما به خطر می افتد.

اگر احساس می کنیم که هنوز در صبح به قهوه نیاز داریم، می توانیم با اول غذا خوردن و سپس نوشیدن قهوه این وضعیت را بهبود دهیم. دانستن این موضوع می تواند مزایای سلامتی مهمی برای همه ما داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا