فناوری و تکنولوژی

این لاک‌پشت‌ها از راه دهان ادرار می‌کند

خرید فالوور از سایت اینبو

به گفته دانشمندان، این رفتار به حفظ سلامت لاک پشت ها کمک می کند. این مشاهدات امید برای درمان افراد مبتلا به نارسایی کلیه را افزایش داد.

به گزارش سرگرمی روز، این اولین بار در سال 2012 بود که مطالعه ای که در مجله “Experimental Biology” منتشر شد، گونه ای از “لاک پشت نرم چینی” را معرفی کرد که از طریق دهان ادرار می کند. این اولین بار بود که چنین رفتاری در قلمرو حیوانات مشاهده می شد.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور دریافتند که لاک‌پشت‌های این گونه با تکان دادن زبان خود بدون نوشیدن آب، سر خود را به گودال‌ها می‌چسبانند.

نویسنده اصلی این مطالعه، یوان که، و همکارانش می دانستند که این لاک پشت نرم دارای ساختارهای آبشش مانندی در دهانش است. تا قبل از این مطالعه، محققان فکر می کردند که لاک پشت از طریق این ساختارها تنفس می کند، اما بعدا متوجه شدند که آنها به عنوان آبشش عمل نمی کنند.

این لاک پشت ها از طریق دهان ادرار می کنند

لاک پشت نرم کاسه چینیکانا

چگونه از شر اوره خلاص شویم

برای درک اثربخشی این لاک پشت ها، محققان لاک پشت های زنده را به مدت شش روز در آب غوطه ور کردند. آنها دریافتند که تنها 6 درصد از تولید اوره آنها از طریق قسمت عقبی لاک پشت ها دفع می شود.

پس از بیرون آوردن لاک پشت ها از آب و قرار دادن آنها در نزدیکی گودال، لاک پشت ها سر خود را در گودال فرو بردند تا دهان خود را شستشو دهند و 50 برابر بیشتر از زمانی که در آب فرو رفته بودند اوره آزاد کردند. این اوره از طریق جریان خون به دهان آنها می رود که از نظر فنی ادرار نیست.

محققان همچنین کشف کردند که لاک پشت ها دارای ژنی هستند که پروتئینی را تولید می کند که به دفع اوره از طریق دهان به جای کلیه ها کمک می کند.

این لاک پشت ها در آب نمک زندگی می کنند، بنابراین دفع اوره از طریق دهان آنها ساختاری هوشمندانه است. اگر آنها از کلیه های خود برای دفع اوره استفاده می کردند، باید آب بیشتری بنوشند تا هیدراته بمانند. مشکلی که منجر به «چرخه معیوب مصرف آب نمک» می شود. این فرآیند کشنده خواهد بود زیرا لاک پشت ها نمی توانند نمک را از طریق ادرار خود دفع کنند. بنابراین آنها با شستشوی دهان خود بدون نوشیدن آب نمک سالم می مانند.

الهام بخش برای شفای مردم

این گروه تحقیقاتی که علاقه مند به حل مشکلات زیست پزشکی با یادگیری از دنیای حیوانات هستند، معتقدند ارائه لاک پشتی با دهان پر از اوره می تواند روزی به افرادی که از نارسایی کلیه رنج می برند کمک کند. در حال حاضر این بیماران باید دیالیز شوند تا مواد زائد از خون آنها خارج شود.

Yuanqi می گوید: «به طور فرضی، اگر بتوان مکانیسم دفع فعال اوره را در دهان بیمار مبتلا به نارسایی کلیه شبیه سازی کرد، بیمار همچنان می تواند اوره را فقط با شستشوی دهانش با آب دفع کند، کاری که لاک پشت های نرم انجام می دهند. دادن. “

با این حال، این سوال تنها می تواند یک ایده برای بیماران در این زمینه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا