سبک زندگی

این میوه‌ها شما را از مرگ نجات می‌دهد

خرید فالوور از سایت اینبو

این سوال همیشه در بین خانواده ها مطرح بوده که سالم ترین میوه ها کدامند؟ کدام میوه برای سلامت قلب، فشار خون و موارد دیگر بهترین انتخاب است؟ میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند، فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما این سوال همچنان باقی است که سالم ترین میوه کدام است؟ و آیا “سالم ترین” میوه واقعا کلمه درستی است؟

به گزارش اقتصاد 24، تژال پارک، کارشناس ارشد مرکز تحقیقات سلامت مزوتلیوما می گوید: میوه ها گروه بزرگی از غذاهای گیاهی هستند که بسیار مغذی هستند و به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، کنترل وزن، فشار خون بالا کمک می کنند. و التهاب عمومی بدن بسیار مفید است.

میوه ها به طور کلی دارای فیبر بالایی هستند و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بسیاری از میوه ها حاوی ترکیبات ضد التهابی نیز هستند. همه این ریزمغذی ها نقش مهمی در سلامت قلب، محافظت از سیستم ایمنی و غیره دارند.

اما مشکل اصلی نحوه مصرف میوه است. سلامت یک میوه به تراکم مواد مغذی آن بستگی دارد. میوه هایی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند، معمولا انتخاب سالم تری هستند.

در حالی که قندهای طبیعی در همه میوه ها وجود دارد، فیبر موجود در میوه ها جذب قند را کند می کند و از افزایش قند خون جلوگیری می کند. با این حال، مانند همه قندها، باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

به گفته پارک، ارزش میوه ها عموماً بر اساس محتوای آنتی اکسیدانی آنها است و میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، تمشک و انگور بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مهم هستند.

از دیگر رقبای عنوان «سالم‌ترین» می‌توان به غذاهای سرشار از ویتامین C مانند مرکبات و فیبر اشاره کرد. پرخ می گوید: میوه هایی مانند سیب، گلابی، آووکادو، شاه توت، گواوا، تمشک، و دانه های انار منابع خوبی از فیبر هستند.

پارک توصیه می کند که بزرگسالان روزانه دو فنجان میوه مصرف کنند. یک سیب یا موز متوسط ​​یا یک کاسه کوچک توت غذای خوبی خواهد بود. وی همچنین تاکید می کند که تنوع در مصرف میوه بسیار مفید است و در واقع رنگین کمان میوه نقش حیاتی در سلامتی دارد.

او می گوید هرگز نباید میوه را به آب میوه تبدیل کنید زیرا فیبر موجود در میوه تجزیه می شود و قند موجود در میوه باعث ایجاد بیماری در بدن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا