سبک زندگی

این ویتامین باعث می‌شود کمتر عصبانی شوید

خرید فالوور از سایت اینبو

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 می تواند خشم، پرخاشگری و طغیان های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاهی اوقات احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می کنید، امگا 3 می تواند عامل موثری در کاهش این احساس باشد.

به گزارش سرگرمی روز، تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که مکمل های امگا 3 مانند روغن ماهی مصرف می کنند یا با خوردن غذاهای حاوی این مکمل ها به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 3 دریافت می کنند، کمتر در معرض حملات تهاجمی و خشونت آمیز هستند.

Healthline، محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که مصرف منظم مکمل امگا 3 بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا 30 درصد کاهش می دهد.

یک متاآنالیز (روش آماری که چندین مطالعه را ترکیب می‌کند و نتایج آنها را ادغام می‌کند) از 29 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا 3 می‌تواند هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک محرک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را کاهش دهد. ، که برنامه ریزی شده است، کاهش می یابد

استفانی دانیلز، متخصص تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: یافته های این مطالعه مبنی بر اینکه امگا 3 می تواند پرخاشگری و طغیان های خشونت آمیز را کاهش دهد، با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز مطابقت دارد. اگرچه این یافته ها جالب هستند، اما با توجه به ارتباط بین امگا 3، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده های عصبی، تعجب آور نیستند.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها تأثیر عظیمی را که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم هیجانی داشته باشد، نشان می‌دهد. اسیدهای چرب امگا 3 چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن مانند کاهش التهاب، حفظ سلامت مغز و حفظ سلامت قلب حیاتی هستند.

دانیلز می گوید، آنها همچنین به انعطاف پذیر نگه داشتن غشای سلولی کمک می کنند و برای رشد و عملکرد مغز حیاتی هستند و بر خلق و خو و رفتار تأثیر می گذارند. او چهار دلیل اصلی برای تأثیر امگا 3 بر پرخاشگری ذکر می کند: اول اینکه آنها ضد التهاب هستند.

او توضیح می دهد: التهاب مزمن در مغز با اختلالات خلقی و رفتار پرخاشگرانه مرتبط است و امگا 3 به کاهش این التهاب کمک می کند. با کاهش التهاب، این اسیدهای چرب می توانند خلق و خوی پایدارتر و متعادل تری داشته باشند.

دکتر جنیفر کریکر، روانپزشک و متخصص تغذیه با این موضوع موافق است. او می‌گوید خواص ضدالتهابی امگا 3 برای خلق و خوی مهم است، زیرا وقتی پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن ما بالا می‌رود، می‌توانند مواد بیوشیمیایی را تحریک کنند که باعث ایجاد پاسخ‌های التهابی اضافی در مغز می‌شوند.

او توضیح می دهد که این بیماری برای مغز سمی است و باعث تحریک پذیری و پرخاشگری در افراد مستعد آن می شود. امگا 3 این مسیر را مهار می کند.

علاوه بر این، امگا 3 باعث افزایش تولید و عملکرد انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین می شود که هر دو برای تنظیم خلق و خوی مهم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا