فناوری و تکنولوژی

این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است

خرید فالوور از سایت اینبو

شرکت های تایوانی بر بازار سرورهای هوش مصنوعی تسلط یافته اند و حدود 90 درصد از تولیدات در این زمینه در تایوان انجام می شود.

به گزارش زومیت، دولت تایوان با حضور 20 نفر از رهبران فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یکی از پارک های فناوری در شمال این کشور نشستی برگزار کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این نشست، تایوان بازار سرورهای هوش مصنوعی را تسخیر کرده است.

شرکت های تایوانی موفق شده اند 90 درصد از بازار جهانی سرورهای هوش مصنوعی را در اختیار بگیرند. گفته می شود تقریباً تمام سرورهای هوش مصنوعی که با مارک های آمریکایی عرضه می شوند به تولید کنندگان تایوانی وابسته هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که هدف از نشست مقامات دولتی تایوان با نمایندگان و صاحبان صنعت الکترونیک و ICT بررسی وضعیت موجود و پتانسیل رشد و گسترش این صنعت بوده است. از دیدگاه یک بازیکن، هنوز فرصت زیادی در بازار سرورهای هوش مصنوعی وجود دارد و تقاضا برای این محصولات در حال افزایش است.

اجزای کلیدی سرورهای هوش مصنوعی گرانتر از خریداری شده برای سرورهای عمومی هستند. به عنوان مثال، گفته می شود که بستر مورد استفاده در تراشه هوش مصنوعی تقریباً 10 برابر گران تر از بستر مورد استفاده برای ساخت یک تراشه سرور معمولی است. نسبت های مشابهی برای هزینه برق متصل به سرورهای هوش مصنوعی، تجهیزات خنک کننده و موارد دیگر افزایش یافت.

این کشور 83 درصد از کل سرورهای جهان را تولید می کند. این میزان برای سرورهای هوش مصنوعی به 90 درصد افزایش می‌یابد و زمانی که فروشنده‌های دارای مارک ایالات متحده شامل می‌شوند، به 100 درصد افزایش می‌یابد.

این ارقام برای دولت و صاحبان صنایع تایوان بسیار خوشحال کننده است، اما می تواند برای سایر کشورها نگران کننده باشد. به همین دلیل، ایالات متحده و دولت های اروپایی شروع به سرمایه گذاری گسترده در توسعه صنعت نیمه هادی داخلی کردند تا از هرگونه شوک اقتصادی ناشی از جنگ نظامی احتمالی در تنگه تایوان جلوگیری کنند.

تایوان در تلاش است تا صنایع مختلف را از این کشور خارج کند، همانطور که اخیراً با سرمایه گذاری های TSMC در ایالات متحده، ژاپن و آلمان شاهد بودیم. همچنین در این نشست بر ورود شرکت های تایوانی به کشورهای مختلف مانند آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، آمریکا، مکزیک و برزیل تاکید شد.

یکی دیگر از آمارهای جالب وزارت اقتصاد تایوان این است که تولیدکنندگان تایوانی 78 درصد لپ تاپ ها و 55 درصد کامپیوترهای جهان را تولید می کنند. دولت و صاحبان صنایع در مورد موضوعاتی مانند شبکه 6G، کاهش انتشار کربن در صنایع تولیدی، انرژی سبز و جذب بهترین استعدادها به تایوان بحث کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا