سبک زندگی

این گیاه آپارتمانی معروف را بیشتر بشناسید

خرید فالوور از سایت اینبو

سانسوریا یکی از گیاهان سرپوشیده است که این روزها در بسیاری از خانه ها یافت می شود. دلیل محبوبیت این گیاه سازگاری با شرایط آپارتمانی و مقاومت آن است.

به گزارش سرگرمی روز، سانسوریا گیاهی از خانواده مارچوبه و بومی مناطق گرمسیری، آفریقای مرکزی و آسیای جنوب شرقی است. این گیاه به نور کم، رطوبت کم، دمای 37 درجه سانتیگراد و خاک شنی یا آهکی با زهکشی خوب نیاز دارد.

جوانه های این گیاه معمولاً از ریشه بیرون می آیند و ضخیم، شمشیری یا استوانه ای شکل هستند. این گیاه در گلدانی کوچک و باریک بسیار رشد می کند.

سانسوریا دارای برگهای ضخیم، باریک و سخت است و در 3 رنگ آبی، سبز و مهتابی موجود است.

همچنین گفته می شود این گیاه زینتی با جذب سموم موجود در هوا، تصفیه کننده هوا است.

همانطور که در منابع مختلف بیان شده است، سانسوریا معمولاً گلهای زیادی تولید نمی کند. شاید فقط تعداد کمی گل روی ساقه های آن رشد کند و به طور کلی فصل گل دهی سانسوریا در بهار یا تابستان است.

شرایط نگهداری این گیاه بسیار آسان است و بهتر است سانسوریا را در معرض نور غیر مستقیم قرار دهید. همچنین بهترین زمان برای آبیاری سانسوریا پس از خشک شدن خاک گلدان است و نباید زیاد آبیاری شود زیرا ریشه گیاه پوسیده می شود. از طرفی کم آبیاری نیز باعث خشک شدن گیاه می شود. در واقع می توان گفت که میزان آبیاری سانسوریا بسته به عوامل مختلفی مانند دما، نور، رطوبت، نوع گلدان، اندازه و نوع خاک متفاوت است، اما در کل بهتر است هر بار یک بار آبیاری شود. دو هفته در زمستان و هفته ای یک بار در تابستان.

کود مناسب سانسوریا در مراکز فروش گل و گیاه موجود است و خاک باید شنی، آهکی و دارای زهکشی مناسب باشد.

گلدان های سفالی و سرامیکی بهترین گزینه برای پرورش گل سانسوریا هستند. همچنین این گیاه در آب رشد می کند و اگر قصد دارید گیاه را به طور دائم در آب نگه دارید، آب آن عاری از املاح و کلر اضافی باشد. بهتر است از آب تصفیه شده یا چاه استفاده شود. ریشه زایی سانسوریا در آب نیز زمان می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا