سبک زندگی

این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند

خرید فالوور از سایت اینبو

زندگی برای همیشه فقط در فیلم های علمی تخیلی امکان پذیر است. اما اگر همه ما بتوانیم فقط چند سال خوب دیگر به زندگی خود اضافه کنیم چه؟ به عنوان مثال، فرض کنید قرصی وجود دارد که می تواند آسیب های ناشی از گذشت زمان را کاهش دهد تا بتوانید برای مدت طولانی تری احساس جوانی کنید. و جالب ترین نکته این است که به خاطر داشته باشید که این قرص از قبل در کابینت دارویی شما موجود است.

به گزارش روزیاتو، گروهی از دانشمندان سوئیسی بر این باورند که چهار داروی رایج وجود دارد که ممکن است در حال حاضر مصرف کنید و به افزایش عمرتان کمک می‌کند.

این ایده که داروهای تجویزی ممکن است علاوه بر فواید شناخته شده، اثرات طولانی مدتی نیز داشته باشند، جدید نیست. اما دریافت جزئیات خاص در مورد اینکه چگونه آنها می توانند در دراز مدت بر سلامت شما تأثیر بگذارند، چرا.

پروفسور آلخاندرو اوکامپو، از دانشگاه لوزان، سوئیس، گفت: “هدف ما در اینجا درمان بیماری ها نیست. ما می خواهیم از بسیاری از آنها اجتناب کنیم. و این پتانسیل را دارد که شانس شما را برای زندگی طولانی تر افزایش دهد.”

در یک مطالعه طولانی مدت، تیم 406 داروی تجویز شده را بررسی کرد و هر کدام را بر اساس اثربخشی آن در کاهش مرگ و میر در حدود نیم میلیون نفر رتبه بندی کرد.

1. درمان جایگزینی هورمونی (HRT)

بیشترین تفاوت در مرگ و میر بین زنانی که از استروژن استفاده می کردند و آنهایی که استفاده نمی کردند مشاهده شد.

یک نسخه مصنوعی از استروژن در هورمون درمانی یائسگی (HRT)، درمانی برای تسکین علائم یائسگی یافت می شود.

داروهای حاوی استروژن با کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر در زنانی که از آنها استفاده می کنند، همراه است.

نتایج یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که این هورمون ممکن است سلامت قلب و بقای کلی را بهبود بخشد. دانشمندان آمریکایی در این تحقیق معتقدند که این دارو با کاهش کلسترول و افزایش انعطاف پذیری عروق خونی که از قلب محافظت می کند این کار را انجام می دهد.

این دارو همچنین برای بهبود استحکام استخوان ها شناخته شده است که می تواند با کاهش خطر شکستگی لگن، عمر افراد را افزایش دهد. این نوع حوادث به دلیل نیاز به جراحی و طولانی بودن دوره نقاهت می تواند برای سالمندان بسیار خطرناک باشد.

2. ویاگرا

اخیراً یک مطالعه نشان داد که ویاگرا و داروهای مشابه برای اختلال نعوظ ممکن است اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشند و در نتیجه منجر به طول عمر طولانی‌تر شوند.

دانشمندان بر این باورند که این دارو این کار را با گشاد کردن رگ‌های خونی انجام می‌دهد که باعث افزایش گردش خون به مغز و البته آلت تناسلی می‌شود.

این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شده، بیان می‌کند که سیلدنافیل، داروی فعال ویاگرا، می‌تواند وارد مغز شود و فعالیت سلول‌های مغزی را تغییر دهد و در مطالعات حیوانی نشانه‌هایی از محافظت عصبی را نشان می‌دهد.

این قرص‌های آبی کوچک همچنین برای درمان فشار خون ریوی، یک بیماری نادر اما بالقوه کشنده ریه، استفاده می‌شوند.

3. استاتین ها

مدت‌هاست که استاتین‌ها برای محافظت در برابر حملات قلبی و سکته شناخته شده‌اند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها افراد را برای مدت طولانی‌تری زنده نگه می‌دارند.

این دارو برای کاهش کلسترول خون استفاده می شود.

اگر کلسترول بیش از حد در خون خود دارید، در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته هستید.

یک مطالعه اسپانیایی نشان داد که استاتین ها می توانند با سالم نگه داشتن DNA در هر سلول، روند پیری را کاهش دهند.

4. ناپروکسن

گنجاندن ناپروکسن در لیست داروهای شناخته شده برای افزایش طول عمر ممکن است برای برخی افراد تعجب آور باشد.

این دارو زمانی که در دوزهای بسیار بالا یا برای مدت طولانی مصرف شود، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا خونریزی داخلی را افزایش می دهد.

با این حال، ناپروکسن با کاهش التهاب، که به نظر می رسد در طیف گسترده ای از بیماری های قلبی و برخی سرطان ها دخیل است، درد را کاهش می دهد.

اگرچه این مطالعه ارتباط مثبتی بین استفاده از این داروها و طول عمر نشان داد، نویسندگان مطالعه تاکید کردند که نمی توان آنها را به عنوان شاهدی بر افزایش امید به زندگی در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا