سبک زندگی

بازی همستر با روان ما چه می‌کند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

دکتر علی نیکجو، روانپزشک و روانکاو، به این بهانه و با تاکید بر اینکه انگیزه و اشتیاق افراد جامعه مدرن ما از دیدگاه اقتصاد سیاسی کاملاً قابل درک و موجه است، می گوید:

به گزارش سرگرمی روز، نباید فراموش کنیم آنچه که کار می کنیم و امرار معاش می کنیم و ساعات خود را با آن سپری می کنیم آرام آرام بخشی از هویت و شخصیت و معنای زندگی ما می شود. فردی که بخشی از عمر خود را به عنوان دلال می گذراند، عملاً در موقعیت های دیگر زندگی، دیگران را به عنوان یک شی قابل خرید و فروش می بیند.

وی ادامه می دهد: چنین نگاهی به خرید و فروش دلار، طلا، سکه و خانه محدود نمی شود، بلکه امروزه به موارد دیگر نیز کشیده شده است. کسانی که دائماً و مکررا وقت خود را در یک جریان صرف می کنند تا پول بیشتری به دست آورند، عملاً چیزی از استدلال، احساس و تفکر در کارشان وجود ندارد، بلکه آنها به سادگی تبدیل به یک ربات پولساز شده اند که به تدریج چیزی از انسانیت ما باقی نمی گذارد.

به هر حال مردم ما بدون توجه به همه محدودیت‌هایی که برای پیام‌رسان تلگرام اعمال می‌شود، با شور و هیجان بیشتری برای ارائه پراکسی‌های قوی‌تر و حضور مستمر در این فضا می‌جنگند.

در همین حال، افراد محتاط تر با استفاده از ضرب المثل هایی مانند منکر هرگونه سود از این بازی می شوند [پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود]هشدار به طرفداران بسیاری از این بازی جمع آوری سکه.

لطفا معادله روانشناسی را با ترکیبی (فعالیت کم > جمع آوری سکه > حس پاداش > ترشح دوپامین در مغز > عادت روانی) در نظر بگیرید و به رابطه بین این گزاره ها فکر کنید.

حالا با تشخیص اینکه در این بازی هیچ شکست یا حرکت رو به عقب وجود ندارد، به این معنی است که یا سکه می گیرید یا با خرج کردن سکه در طول زمان و تجربه موفقیت آمیز نات کوین، میزان جذب بالاتری خواهید داشت، این مجموعه سکه احتمالاً به دلار و ذهنی ناشی از آن بستگی دارد. امید.

می توان نتیجه گرفت که معادله فوق با در نظر گرفتن این دو عامل می تواند منجر به آسیب های جدی از نظر بهزیستی روانی و عاطفی شود.

اولاً طبق این فرمول، مغز ما به روند پیش رونده عادت روانی مرتبط با مشکلات مالی معتاد می شود و هرگونه قطع یا حذف این بازی یا اینکه ماهیت یا درآمد کاملاً نادرست است، می تواند باعث ناامیدی شخصی و عمومی شود. گسترش در جامعه، که بسته به سابقه روانشناختی فرد یا اندازه حسابی که فرد روی آن درآمد باز کرده است، متفاوت است.

دومین؛ اگر شرایط مساعد باشد و مجموعه سکه در مرحله اول واقعی شود، بستر اجتماعی برای حرکت گسترده‌تر به سطحی بالاتر از حالت قبلی آماده شود، آثار منفی آن در خانواده و جامعه ظاهر می‌شود.

سوم؛ صرف نظر از زمینه دلایل گرایش مردم به این بازی که قطعاً مسائل اقتصادی است که پایه محکم آن است، غرق شدن بدون توجه می تواند انگیزه های اجتماعی و فرهنگی موثری برای توده ها در درازمدت داشته باشد که قابل توجه است. آخرین نکته

با توجه به ناقص بودن اظهارات متا تحلیلی درباره این بازی و تا تکمیل اطلاعات رسمی لازم، لازم است به فرمول مذکور با احتیاط لازم از هرگونه دخالت ذهنی و افتتاح حساب های مالی حتی در صورت موفقیت در مرحله اولیه توجه شود. باید از مراحل پرهیز کرد و باید آگاهانه با نوعی هوشیاری و کنترل هیجانی به این عادت پاسخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا