سبک زندگی

با این ترفند ساده شب‌ها راحت به خواب می‌روید

خرید فالوور از سایت اینبو

افرادی که زود بیدار می شوند و دیر بیدار می شوند به طور یکسان آرزوی یک خواب خوب را دارند، اما علیرغم تلاش های ما، خواب باکیفیت می تواند از ما دور شود و بر سلامت و رفاه ما تأثیر بگذارد.

به گزارش سرگرمی روز، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی ارتباط شگفت انگیزی را نشان دادند. آنها دریافتند که نحوه سازماندهی روزمان به طور قابل توجهی بر کیفیت خواب ما تأثیر می گذارد و ورزش نقش اصلی را ایفا می کند.

خواب برای سلامتی و تندرستی ضروری است. در حالی که اهمیت اساسی خواب در تمام سنین ثابت است، عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارند و همچنین الگوها و پیامدهای آن ممکن است در کودکان و بزرگسالان متفاوت باشد.

خواب ناکافی با طیف وسیعی از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. اهمیت خواب برای سلامتی به طور فزاینده ای به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی با تلاش ها و مداخلات برای ارتقای خواب شناخته می شود.

کارشناسان بررسی کردند که چگونه فعالیت های روزانه بر کیفیت خواب بیش از 2500 شرکت کننده استرالیایی از جمله کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. محققان برنامه روزانه 24 ساعته شرکت کنندگان را بررسی کردند و الگوهای فعالیت آنها را با جنبه های مختلف کیفیت خواب مقایسه کردند.

این مطالعه بر روی چندین فعالیت روزانه از جمله خواب، نشستن، ورزش سبک و ورزش متوسط ​​تا شدید متمرکز شد. محققان ارتباط قوی بین نحوه گذراندن روز و میزان خواب افراد پیدا کرده اند. این هم در مورد مدت خواب و هم در مورد احساسات آنها بعد از خواب صدق می کند.

نتایج نشان می دهد که نحوه انتخاب افراد برای گذراندن وقت خود در طول روز می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت خواب آنها تأثیر بگذارد. محققان می گویند که اگر کودکان و بزرگسالان فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید خود را افزایش دهند، کمتر احساس خستگی می کنند، مشکلات خواب کمتری خواهند داشت و خواب با کیفیت بهتری خواهند داشت.

برای کودکان میزان خواب و مدت زمانی که در حالت نشسته می گذرانند برای خواب موثر بسیار مهم است. ورزش سبک نیز در کارایی و ثبات خواب آنها نقش دارد، اما لزوماً بر زمان خواب تأثیر نمی گذارد. برای بزرگسالان، ورزش متوسط ​​تا شدید تنها فعالیتی بود که به طور قابل توجهی با خواب رضایت‌بخش مرتبط بود، که نشان می‌دهد فعالیت بدنی به ویژه برای سلامت خواب در بزرگسالان مهم است. فعالیت‌هایی که ضربان قلب شما را بالا می‌برند، مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، شنا یا دوچرخه‌سواری می‌توانند کیفیت خواب را به‌ویژه در بزرگسالان بهبود بخشند.

مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید، اما از پرخوابی خودداری کنید. به برنامه خواب خود پایبند باشید و بدانید که فعالیت بدنی سبک در طول روز، مانند بالا رفتن از پله ها یا حرکات کششی نیز می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

این تحقیق در مجله Sleep Health منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا