سبک زندگی

با این روش بدون احساس گرسنگی لاغر شوید

خرید فالوور از سایت اینبو

پزشکان معتقدند که پیروی از یک سبک زندگی خاص به کاهش وزن موثر بدون احساس گرسنگی کمک می کند.

به گزارش سرگرمی روز، در تئوری می توان با ساعت ها حضور در باشگاه مقداری کالری از دست داد، اما در عمل این اتفاق واقعی و خوشایند نیست، از سوی دیگر تحمل رژیم های سخت برای همه افراد ممکن نیست.

نوشیدن آب کافی: نوشیدن آب باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود. نوشیدن 2 لیوان آب سرد متابولیسم بدن را 30 درصد افزایش می دهد و اثر آن 90 دقیقه باقی می ماند. یک سوم این افزایش متابولیسم به دلیل تلاش بدن برای گرم کردن آب است و بقیه به دلیل تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب به 8 لیوان به شما کمک می کند در طول یک سال حدود 3.5 پوند وزن کم کنید.

استفاده از پله ها به جای آسانسور: بالا رفتن از پله ها یک فعالیت تقویت کننده پا است. زیرا وزن بدن خود را برخلاف گرانش حرکت می دهید. بنابراین، از هر فرصتی برای انجام این کار استفاده کنید. البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد، زانو درد و … دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

کنترل سرعت حرکت: قدرت و شدت کار روزانه خود را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا پیاده روی کردن کودک. به عبارت دیگر بهتر است تمام کارهایتان را با انرژی بیشتری انجام دهید.

ورزش منظم: افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می دهند و عموماً تحرک بیشتری دارند نسبت به افرادی که دائماً می نشینند، 350 کالری بیشتر در روز می سوزانند که حدود 17 پوند در سال است.

مصرف غذا در فواصل زمانی مشخص: بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که باید وعده‌های غذایی خود را در فاصله‌های مختلف قرار دهید و همه آنها را به یک اندازه تنظیم کنید. خوردن در فواصل منظم با سوزاندن کالری بیشتر بعد از غذا، پاسخ بهتر به انسولین و کاهش سطح کلسترول خون همراه است. وقتی به طور منظم در طول روز غذا می خورید، کمتر احتمال دارد که بیش از حد گرسنه شوید یا پرخوری کنید.

استفاده از کیسه خرید به جای چمدان: درخواست از شخص دیگری برای حمل کیف خرید یا چمدان به شما این فرصت را می دهد که کالری بسوزانید و قوی تر شوید. کیسه های خرید خود را به صورت متعادل و در هر دست یک بسته حمل کنید. حتی اگر مجبور باشید چندین بار سفر کنید. 2 کیسه کوچکتر به جای یک کیف بزرگ حمل کنید. در این صورت می توانید بار خود را خودتان جابه جا کنید.

مصرف کافی فیبر: یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند کالری دریافتی را بدون احساس کمبود کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که 13 گرم یا کمتر فیبر در روز می‌خورند، پنج برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند، دچار اضافه وزن می‌شوند. فیبر از طریق مکانیسم های زیر باعث کاهش وزن می شود:

غذا خوردن را کند می کند زیرا به جویدن بیشتر نیاز دارد.

سرعت حرکت غذا را در هنگام هضم افزایش می دهد.

هورمون های سیری را افزایش می دهد.

برای دریافت 25 گرم فیبر در روز، مطمئن شوید که 6 وعده غذایی یا میان وعده می خورید که هر کدام حاوی حدود 4 گرم فیبر است. از میوه در میان وعده های خود استفاده کنید و آن را مقرون به صرفه کنید. به این ترتیب، مصرف فیبر شما به سادگی افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا