سبک زندگی

با این ماده مغذی فشارخون خود را کنترل کنید

خرید فالوور از سایت اینبو

هنگامی که قلب شما کار می کند، در هر زمان حدود 5 لیتر خون را از طریق شریان ها پمپ می کند. این کار ادامه دارد و نه تنها قلب، بلکه شریان های شما نیز فعال هستند.

فشار خون شما با میزان نیرویی که شریان‌ها می‌توانند تحمل کنند تعیین می‌شود، زیرا سرخرگ‌ها خون غنی از اکسیژن را به سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌رسانند. ممکن است متوجه بالا یا پایین بودن فشار خون خود نشوید و فشار خون شما ممکن است در طول روز در نوسان باشد. وقتی فشار خون شما بالا می ماند، مشکلات به وجود می آیند، زیرا فشار بیش از حد می تواند به مرور زمان به شریان های شما آسیب برساند و منجر به بیماری عروق کرونر قلب شود.

شما می توانید فشار خون خود را بدون دارو با تغییرات ساده در سبک زندگی کاهش دهید، مانند ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته، ترک سیگار، مدیریت استرس و حفظ وزن مناسب.

رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا رژیم فشار خون بالا و رژیم مدیترانه ای بهترین رژیم های غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، زیرا آنها بر غذاهای کاملی که سدیم و چربی کم و پتاسیم بالایی دارند تاکید دارند.

لازم به ذکر است که یک اونس بادام 208 میلی گرم پتاسیم بدن شما را تامین می کند که 4 درصد از مقدار توصیه شده 4700 میلی گرمی است. اگرچه این عدد ممکن است مقدار قابل توجهی پتاسیم به نظر نرسد، اما نشان داده شده است که بادام باعث کاهش فشار خون می شود.

اگرچه بادام کالری بالایی دارد، اما می تواند فشار خون شما را در حین کاهش وزن تحت کنترل نگه دارد. نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2016 در مجله تغذیه به این واقعیت اشاره دارد. در این مطالعه، 86 نفر تحت رژیم هایی قرار گرفتند که 500 کالری کاهش می داد. اگرچه رژیم های غذایی از نظر کالری یکسان بودند، اما گروه بادام روزانه مقداری بادام مصرف می کردند که نشان دهنده 15 درصد کالری روزانه آنها بود. رژیم گیرندگان در گروه بادام خوار که رژیم غذایی خود را دنبال کردند، پس از 12 هفته کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک مشاهده کردند. آنها همچنین چربی بیشتری در اطراف بدن و چربی کلی بدن از دست دادند.

اگرچه این یک مطالعه منفرد بر روی افراد دارای اضافه وزن بود، اما متاآنالیزهایی که نتایج چندین مطالعه را در مورد تأثیر بادام بر فشار خون ترکیب کردند، تفاوت هایی در نتایج پیدا کردند.

یک متاآنالیز در سال 2020 در درمان های مکمل در پزشکی، نتایج 16 مطالعه را ترکیب کرد و نشان داد که خوردن بادام می تواند فشار خون دیاستولیک را کاهش دهد، اما نه سیستولیک. فشار خون دیاستولیک نیرویی را که بین ضربان های قلب به شریان های شما وارد می شود اندازه گیری می کند.

متاآنالیز دیگری در سال 2020، 15 مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد تا دریافت که افزودن بادام به رژیم غذایی، فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد، اما فشار خون دیاستولیک را کاهش نمی دهد. فشار خون سیستولیک عدد بالاتری در خوانش فشار خون شما است و نیرویی را که هنگام تپش قلب به شریان ها وارد می شود اندازه گیری می کند.

حتی اگر فشار خون بالا ندارید، می توانید برای سایر فواید سلامتی به بادام روی بیاورید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2018 در مجله تغذیه منتشر شد، بادام ممکن است با کاهش کلسترول خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. پتانسیل بادام در کاهش کلسترول بد (LDL) به نسبت چربی های غیراشباع سالم به چربی های اشباع نسبت داده می شود. بادام همچنین می تواند کلسترول خوب (HDL) را افزایش داده و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2020 در مجله مواد مغذی نشان داد که بادام همچنین می تواند به تنظیم قند خون و بهبود پاسخ انسولین کمک کند. از آنجایی که بادام سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است، افزودن آنها به وعده های غذایی می تواند به تعادل شاخص گلیسمی رژیم غذایی شما کمک کند.

چربی های تک غیراشباع، منیزیم، آرژنین و فیتوکمیکال های موجود در بادام، نشانگرهای التهابی و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهند. پلی فنول‌های موجود در بادام که عمدتاً در پوست آن‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند ترکیب باکتری‌های روده شما را با ترویج باکتری‌های خوب و سرکوب باکتری‌های بیماری‌زا بهبود بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا