اخبار روز

با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

در سال های اخیر به دلیل اثرات منفی افزایش قیمت سوخت، دولت علی رغم میل داخلی مجبور به ثابت نگه داشتن قیمت بنزین شده است.

به گزارش تجارت نیوز؛ بر این اساس بحث ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل کشور از ابتدای سال جاری و با ورود عباس علی آبادی به ساختمان وزارت حراست با جدیت بیشتری دنبال شد. در این بازه زمانی خودروسازان خصوصی و داخلی از محصولات تمام برقی خود رونمایی کردند که در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد.

یکی از سوالات اصلی مصرف کنندگان این است که از منظر قیمت سوخت، شارژ خودروهای برقی مقرون به صرفه تر است یا پر کردن باک خودروهای بنزینی؟

هر باک بنزین معادل هزینه 9 شارژ کامل یک ماشین برقی است!

برای مقایسه هزینه سوخت خودروهای بنزینی و برقی باید در نظر داشت که طبق گفته مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، تعرفه شارژ خودروهای برقی تا سفارش دوم و چه زمانی به ازای هر کیلووات ساعت 547 تومان است. برق متوقف می شود تعرفه واحدهای تجاری در حال تغییر است، تعرفه شارژ خودروهای برقی نیز تغییر می کند. بنابراین هزینه شارژ شش محصول تمام برقی که ورود آنها به بازار ایران در آینده نزدیک قطعی شده است به شرح زیر است.

اطلس برق با کمترین ظرفیت باتری نسبت به سایر محصولات با قیمتی در حدود 19 هزار تومان به طور کامل شارژ می شود. جک موتور کرمان E50A با 27 هزار تومان، Rayra electric، Arizo 5 ev و Hongchi EQM5 با حدود 29 هزار تومان و Skywell ET5 با بیشترین ظرفیت باتری تنها با پرداخت 39 هزار تومان شارژ کامل می شود.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که ظرفیت باتری های اعلام شده توسط خودروسازان اغلب اسمی است و علاوه بر آن باید مقاومت باتری و کابل های شارژ را نیز به ظرفیت فوق اضافه کرد. بنابراین نرخ های اعلام شده تقریبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا