سبک زندگی

برای کوچک نشدن مغز چه بخوریم؟

خرید فالوور از سایت اینبو

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگدار و آجیل ممکن است بهترین راه برای محافظت از پیچیده ترین اندام بدن باشد.

به گزارش تسنیم، یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که از رژیم های غذایی غنی از منیزیم استفاده می کنند، کوچک شدن مغز ناشی از افزایش سن کمتر است. آنها همچنین ضایعات ماده سفید کوچکتری داشتند که نشانه پیری مغز است. این اثرات به ویژه در زنان (به ویژه زنان یائسه) مشهود است.

این مطالعه که در 10 مارس در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد، داده‌های سلامتی نزدیک به 6000 شرکت‌کننده در بریتانیا را در رده سنی 40 تا 73 مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

مؤسسه ملی بهداشت به بزرگسالان توصیه می کند که روزانه حدود 320 تا 430 میلی گرم منیزیم بخورند، اما شرکت کنندگانی که سالم ترین مغز را داشتند بیش از 550 میلی گرم منیزیم مصرف کردند.

به گفته محققان، افزایش مصرف منیزیم می تواند به طور قابل توجهی سلامت مغز را بهبود بخشد، که همچنین انتظار می رود به حفظ توانایی های شناختی و کاهش خطر یا تاخیر در شروع زوال عقل کمک کند.

اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد که صرف پول برای مکمل‌های گران قیمت برای تقویت عملکرد مغز ضروری نیست و صرف خوردن اسفناج بیشتر ممکن است برای دریافت فواید سلامت جسمی و روانی منیزیم کافی باشد.

منیزیم فواید سلامتی دیگری نیز دارد. دانشمندان می گویند که منیزیم با جلوگیری از تجمع کلسیم در بدن، ماهیچه ها را شل می کند و آرامش را بهتر می کند.

دانشمندان اعلام کرده اند که افرادی که به منیزیم علاقه مند هستند باید بیشتر از مکمل ها آجیل بخورند. تووار گفت که بدن مواد مغذی موجود در غذا را بهتر از موادی که تولید و در مکمل ها قرار می دهند پردازش می کند.

مکمل ها همچنین می توانند باعث اسهال و سایر مشکلات گوارشی شوند و مقادیر بسیار بالای منیزیم می تواند منجر به کاهش فشار خون، بی حالی، افسردگی و گیجی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا