اخبار روزفناوری و تکنولوژی

بررسی One UI 6؛ بهبودهای جزیی اما خوشایند

خرید فالوور از سایت اینبو

به گزارش سرگرمی روز، رابط کاربری سامسونگ طی سال‌های گذشته راه زیادی را آمده است تا امروز بتوانیم آن را یکی از بهترین برداشت‌ها برمبنای اندروید به‌حساب بیاوریم. حالا نوبت One UI 6 است که برمبنای اندروید ۱۴ از راه برسد و آخرین دستاورد نرم‌افزاری کُره‌ای‌ها را برایمان به‌ارمغان بیاورد.

نسخه‌ی جدید در حال حاضر برای سری گلکسی S23 در دسترس قرار دارد و در مقاله‌ی پیش رو در مورد آن صحبت خواهیم کرد. درواقع می‌خواهیم ببینیم که آیا نسخه‌ی ششم UI سامسونگ می‌تواند کاربران سخت‌پسند امروزی را راضی نگاه دارد یا خیر.

اگر باانتظار دیدن تغییرات ظاهری چشم‌گیر وارد One UI 6 شوید، احتمالا کمی ناامید خواهید شد؛ چراکه بیشتر المان‌های UX تقریبا همانی هستند که در One UI 5‌ دیده بودیم و به آن‌ها عادت داشتیم. چنین خصیصه‌ای نه‌تنها بد نیست، بلکه می‌توانیم آن را یک ویژگی مثبت تلقی کنیم. درواقع برای کاربرانی که به کلیات رابط کاربری سامسونگ عادت کرده‌اند، تغییر ناگهانی و بیش‌ازحد به‌هیچ‌وجه خوشایند و منطقی نخواهد بود.

بیشتر تغییرات را در بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings، لاک‌اسکرین و پنل نوتیفیکشن مشاهده می‌کنیم. تغییرات را می‌توان در رنگ‌ها، میزان شفاف بودن پنجره‌ها، موقعیت دکمه‌ها و چینش پنل تنظیمات سریع ردیابی کرد.

فهرست اولیه گوشی‌هایی که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند

درحال‌حاضر، سامسونگ نام بیش‌ از ۲۰ دستگاه ساخت خود را در فهرست گوشی‌هایی که آپدیت One UI 6.0 را دریافت می‌کنند، قرار داده است. این فهرست اولیه شامل گوشی‌هایی می‌شود که از سال ۲۰۲۰ به بعد روانه‌ی بازار شده‌اند. البته در نظر داشته باشید که فهرست زیر، کامل نیست. سیاست نرم‌افزاری کنونی سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد بسیاری از مدل‌های تبلت و گوشی خود را به اندروید ۱۴ آپدیت کند.

تغییرات پنل Quick Settings

تغییر چینش در پنل تنظیمات سریع در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسد و شبیه اندروید خالص در گوشی‌های پیکسل گوگل شده است. از‌آنجایی‌که گزینه‌های پرکاربرد بلوتوث و وای‌فای به‌صورت مجزا در قسمت بالای پنل جای گرفته‌اند، دیگر برای پیدا کردن آن‌‌ها در انبوهی از گزینه‌ها سردرگم نخواهید شد. اما زمانی که بخواهید از یک دست برای کار با گوشی استفاده کنید، متوجه چالش‌های کار با چیدمان جدید پنل خواهید شد.

قرار گرفتن گزینه‌های وای‌فای و بلوتوث در بالاترین ردیف تنظیمات سریع باعث می‌شود اگر از یک گوشی نسبتا بزرگ استفاده می‌کنید یا دستان نسبتا کوچکی دارید، انگشتانتان را کمی بیشتر کِش بیاورید تا به آن‌ها برسید. مشکل بعدی اینجاست که امکان تغییر چیدمان و انتقال دکمه‌های مذکور به ردیف پایین‌تر را هم نخواهید داشت و باید به‌همین وضعیت عادت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا