فناوری و تکنولوژی

بشر به آرزویش رسید؛ اولین پیاده‌روی فضایی انجام شد

خرید فالوور از سایت اینبو

فضانوردان Polaris Dawn توانستند پیاده روی فضایی این ماموریت را در خارج از کپسول دراگون انجام دهند.

به گزارش سرگرمی روز، «سپیده دم پولاریس» داستان مورد انتظار را ساخت.

به گزارش اسپیس، خدمه ماموریت خصوصی اسپیس ایکس این شرکت، امروز پنجشنبه 12 سپتامبر، در سومین روز سفر خود به مدار زمین، اولین راهپیمایی فضایی تجاری جهان را در حالی که بر فراز زمین شناور بودند، انجام دادند.

جرد آیزاکمن، فرمانده ماموریت پلاریس داون و میلیاردر آمریکایی که بودجه این ماموریت را تامین کرده بود، در حالی که بیرون از دریچه کپسول دراگون ایستاده بود و به زمین نگاه می کرد، گفت: “اسپیس ایکس، ما وارد شده ایم، کارهای زیادی برای انجام آن داریم. در خانه انجام دهید، اما زمین از اینجا مانند یک جهان کامل به نظر می رسد.

ماموریت Polaris Down در 10 سپتامبر با هدف ثبت تاریخ پروازهای فضایی آغاز شد و علاوه بر ایزاکمن، اسکات پوت، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و خلبان ماموریت سارا گیلیس و آنا آنا منون، مهندسان ارشد عملیات فضایی را به فضا بردند. و متخصصان ماموریت.

کپسول دراگون پس از رسیدن به ارتفاعی بی سابقه تا ارتفاع 737 کیلومتری فرود آمد. به محض رسیدن به آنجا، فشار داخل اژدها کاهش یافت و ایزاکمن و جیلیس به نوبت از کپسول خارج شدند. ایزاکمن حدود ساعت 6:48 صبح به وقت شرقی و جیلیس در ساعت 7:04 صبح به وقت شرقی بیرون آمدند.

این راهپیمایی فضایی در ساعت 6:12 صبح به وقت شرقی آغاز شد، تقریباً چهار ساعت دیرتر از زمان اعلام شده اولیه، و انتظار می‌رفت حدود دو ساعت طول بکشد. هم آیزاکمن و هم گیلیس در طول پیاده‌روی فضایی یک سری بررسی‌های حرکتی لباس فضایی انجام دادند و تصاویر زنده خیره‌کننده‌ای از دو فضانورد ایستاده خارج از کپسول ثبت کردند.

دریچه اژدها حدود ساعت 7:14 صبح به وقت شرقی بسته شد. به گفته اسپیس ایکس، کل راهپیمایی فضایی یک ساعت و 46 دقیقه به طول انجامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا