سبک زندگی

بهترین تفریحات رایگان استانبول که نباید از دست بدهید

خرید فالوور از سایت اینبو

به یاد ماندنی ترین سفرها لزوما گران ترین سفرها نیستند. مسافر حرفه ای می داند که چگونه از زمان خود نهایت استفاده را ببرد و بدون اینکه دست خالی به خانه بیاید، اوقات خوبی را سپری کند. ترکیه یکی از گران ترین مقاصد سفر است، اما در این مقاله خواهید آموخت که برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه به کجا در بزرگترین شهر ترکیه بروید. در زیر با تفریحات رایگان در استانبول آشنا خواهید شد.

تفریح ​​رایگان در استانبول برای همه

اول از همه به سراغ کسانی برویم که می خواهند خانوادگی به استانبول سفر کنند و ترجیح می دهند در هزینه های خود دقت بیشتری داشته باشند. اگر جزو این گروه هستید پیشنهادات زیر را از دست ندهید و با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول خود را برای سفری مطمئن و مقرون به صرفه آماده کنید.

هیپودروم; میدانی برآمده از دل تاریخ

“میدان سلطان احمد”، “هیپودروم” یا “پری میدانی” به قول محلی ها، یادگاری است که از سال 203 پس از میلاد به جای مانده است که در آن رویدادهایی مانند جنگ گلادیاتورها، اسب سواری و مسابقات ارابه سواری در آن به جا مانده است.

اکنون هیپودروم، به دور از تمام جنگ‌های خونین و قتل‌عام‌های وحشتناکی که در تاریخ دیده است، در وسط یک موزه در فضای باز، در مرکز استانبول آرام و بی‌صدا منتظر دیدار شماست. «کاخ کاتیسما»، «ستون مار»، «ستون کنستانتین» و «ستون تئودوسیوس» از قسمت های دیدنی این میدان هستند.

مسجد آبی؛ نمونه ای عالی از شکوه معماری

پس از بازدید از هیپودروم، بازدید از مسجد کبود را در اولویت قرار دهید. ایاصوفیه نیز نزدیک است، اما یک ورودی وجود دارد. البته فکر نکنید که رایگان بودن ورود به مسجد کبود به این معناست که از زیبایی و شکوه ایاصوفیه می کاهد. این مسجد با کاشی های آبی رنگ که با آیات قرآنی تزئین شده، پنجره های رنگی زیبا و فانوس های خیره کننده، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است.

زندگی شبانه در استانبول

زندگی شبانه در استانبول، به عنوان معیاری برای سنجش سرزندگی و پویایی شهر، یکی از دلایل محبوبیت آن در بین مسافران است. مغازه ها، کلوپ ها، کافه ها، پارک ها و خیابان های استانبول خواب ندارند.

غروب آفتاب در سالاساک

غروب استانبول از هر نقطه شهر شگفت انگیز است و شگفت انگیزترین آن در منطقه سالاساک اتفاق می افتد. این محله در قسمت آسیایی شهر واقع شده است و نمای زیبایی از نمای شهر دارد. در سالاسک، در شب، نور برج دختر مکمل غروب خورشید است و منظره ای فراموش نشدنی را خلق می کند. برج دکتر که یکی از مشهورترین مکان های دیدنی استانبول به حساب می آید، در جزیره کوچکی در بسفر واقع شده است و بازدید از آن هزینه دارد.

روی پل گالاتا قدم بزنید

پل گالاتا یکی از پر جنب و جوش ترین نقاط استانبول است. پلی با دو بخش مجزا برای عبور خودروها و عابران پیاده که از دریا می گذرد. از گالاتا منظره ای از اروپا به غرب و آسیا به شرق دارید. ماهیگیران زیر پای شما تورها را در آب می‌اندازند، کشتی‌های باربری تجارت می‌کنند و مردم با قایق‌های بادبانی حرکت می‌کنند. پل گالاتا در غروب خورشید جان تازه ای به خود می گیرد. بنابراین توصیه می کنیم پیاده روی روی این پل را در برنامه تور استانبول شبانه خود قرار دهید که هیچ هزینه ای ندارد، مگر اینکه بخواهید در کافه ها و رستوران های آن عزاداری کنید.

بهترین تفریحات استانبول

سرگرمی برای مجردها در استانبول

اگر سفر شما به ترکیه یکباره است، جدا از همه تفریحاتی که تا به حال به آن اشاره کردیم، سواحل عمومی استانبول نیز می تواند یکی از گزینه های تفریحی رایگان باشد.

ساحل توزلا؛ شنا در یک منطقه امن و تمیز

ساحل توزلا یکی از پاک ترین رکوردداران استانبول است. ساحل واقع در بخش آسیایی شهر؛ سواحل با قیمت مناسب و کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف آن وجود دارد. اما اینکه توزلا را به گزینه ای مناسب برای مسافران انفرادی تبدیل می کند، موضوع دیگری است. این ساحل در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برای بانوان رزرو شده است. به همین دلیل توزلا در بین گردشگران زن مجرد بسیار محبوب است.

ساحل آفتابی؛ گوش دادن به موسیقی در کنار امواج دریا

انتخاب بهترین ساحل در استانبول کار آسانی نیست، اما وقتی نوبت به سواحل عمومی رایگان می رسد، انتخاب ها محدود است. «سولار» یکی از سواحل رایگان استانبول است که برای آفتاب گرفتن و پیاده روی بسیار مناسب است. خبر خوب این است که در بسیاری از شب های مهم سال، گروه های موسیقی به سولار می آیند تا گردشگران را با موسیقی رایگان در کنار امواج دریا سرگرم کنند.

سرگرمی های استانبولی برای کودکان

استانبول از نظر زمین بازی و امکانات تفریحی برای بچه ها کم ندارد، اما گاهی اوقات بچه ها فقط به فضایی سبز و زیبا نیاز دارند تا بدورند و حس کنجکاوی خود را ارضا کنند.

پارک گلهنه; پیک نیک کنار لاله ها

پارک Gülhane (گلخانه) در استانبول یادگاری از اوایل قرن نوزدهم است که زمانی یک باغ سلطنتی بوده است. درختان چند صد ساله، حوضچه‌های ماهی، کافه‌های مختلف و آثار تاریخی پارک، فضایی جذاب برای پیک‌نیک‌های خانوادگی ایجاد می‌کنند. به خصوص خانواده هایی که بچه های کوچک دارند.

گلهنه میزبان جشنواره لاله از مارس تا آوریل است. جشنواره ای با شرکت میلیون ها لاله رنگارنگ که جلوه خاصی به پارک می بخشد. بازدید از این جشنواره نیز رایگان است.

پارک امیرگان; در قلب داستان بازی کنید

ما نمی توانیم در مورد پارک های استانبول صحبت کنیم بدون اینکه چیزی در مورد پارک امیرگان بگوییم. پارکی 300 ساله که در قسمت اروپایی شهر واقع شده و پذیرای گردشگران است. امیرگان دارای یک زمین بازی کودکان، آلاچیق، دو تالاب منحصر به فرد و سه عمارت معروف تاریخی است. گل آرایی روحی، سرسبزی تمیز و وسایل بازی “امیرگان” کودکان را به وجد می آورد و اوقات خوشی را بدون هیچ هزینه ای برای شما رقم می زند.

جشنواره های خیابانی استانبول

حتی لازم نیست مقصد خاصی برای بازدید از استانبول داشته باشید. تنها با حضور در شهر، قطعا چیزهایی برای تماشا و لذت خواهید یافت. مانند:

کنسرت های خیابانی در استانبول

در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی از خیابان استقلال استانبول دیدن کنید و از اجراهای مختلف موسیقی به صورت رایگان لذت ببرید. خیابان موسیقی در استانبول اغلب مملو از نوازندگان و خوانندگانی است که بدون هیچ چشمداشتی آماده نمایش هنر خود هستند.

جشن تولد بهار

اگر می خواهید در یکی از جذاب ترین جشنواره های رایگان استانبول شرکت کنید، در اردیبهشت ماه از این شهر دیدن کنید. جشنواره «هیدیرلس» که شبیه به چهاربانسوری ماست، هر ساله در آغاز بهار در ترکیه برگزار می شود. ترک‌ها در Haydirles فرا رسیدن بهار را با موسیقی، آتش‌سوزی و پا زدن جشن می‌گیرند و بدشان نمی‌آید که شادی خود را با گردشگران تقسیم کنند.

سرگرمی ارزان در استانبول

در بین دیدنی های استانبول گزینه هایی وجود دارد که رایگان نیستند اما قیمت آن ها به قدری پایین است که می توان آنها را تفریحی نسبتا رایگان در نظر گرفت.

قایق سواری در تنگه بسفر

20 دقیقه قایق سواری در تنگه بسفر، با حضور افتخارآمیز مرغان دریایی بالای سر، تجربه ای است که قطعا ارزش پول را دارد. قایق سواری در استانبول یک تفریح ​​ارزان است و پس انداز مجاز نیست.

قدم زدن در بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول که قدمت آن به قرن پانزدهم می رسد و دارای 61 خیابان است، هر ساله حدود 100 میلیون بازدید کننده دارد. بیش از 5 هزار فروشگاه در این بازار وجود دارد که تقریباً هر چیزی را می توانید پیدا کنید. ورود به بازار رنگارنگ استانبول هزینه ای ندارد، اما از آنجایی که رفتن با دست خالی کار آسانی نیست، آن را جزو جاذبه های رایگان دسته بندی نکردیم. از طرفی چون چانه زدن با دستفروشان و پایین آوردن قیمت به نفع ایرانی ها نیست، سرگرمی ارزان محسوب می شود!

آخرین کلمه

سفر پرهزینه است، اما اگر به حرف های حرفه ای گوش دهید، ترفندهای زیادی را یاد خواهید گرفت تا هزینه های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. مانند؟ یکی از این ترفندها این است که هنگام انتخاب مکان های دیدنی مقصد گرفتار تبلیغات نشوید. به عنوان مثال، استانبول فهرست بلندبالایی از مکان های تاریخی، جاذبه های طبیعی و جشنواره های عمومی دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها لذت ببرید. اگر مقصد سفر شما استانبول است، لیست این جاذبه ها در این مقاله و خرید بلیط استانبول از Eutrauz به شما کمک می کند تا سفری ارزان داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا