سبک زندگی

بهترین غذا‌های فصل بهار که نباید از آن‌ها غافل شوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

بهار همیشه با غذاهای سالم همراه است (البته هر فصلی غذاهای سالم به ارمغان می آورد) و تا فرصت باقی است باید از آنها استفاده کرد. می توانید برنامه غذایی خود را با غذاهای بهاری تغییر دهید. برای اینکه کار را برای شما راحت کنیم، لیستی از بهترین غذاهای بهاری را آماده کرده ایم و هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

به گزارش سایت دکتر کرمانی، اگر به دنبال افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی و یا حفظ سلامت روده خود هستید، دستورالعمل های تغذیه بهاری را نادیده نگیرید.

در فصل بهار چه غذاهایی بخوریم؟

امسال به جای پرهیز یا حذف چیزی از رژیم غذایی خود، غذاهای تازه بهاری را بیشتر مصرف کنید و به تدریج غذاهای غنی یا سنگین را حذف کنید. در فصل بهار از غذاهای زیر غافل نشوید:

میوه ها و سبزیجات بهاری

از میوه ها و سبزیجات زیر در رژیم غذایی خود غافل نشوید:

ترب کوهی

دکتر بورخس فیزیولوژیست می گوید: «از تربچه به عنوان میان وعده میان روز استفاده کنید. این سبزی تند سرشار از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است که همگی به کاهش التهاب کمک می کنند. راه های زیادی برای خوردن ترب وجود دارد، اما یکی از بهترین ها این است که از آن در سالاد استفاده کنید و آن را با نمک، فلفل و لیمو میل کنید.

تربچه بسیار کم کالری است، یک فنجان آن کمتر از 20 کالری دارد. خواص ضد التهابی ترب به از بین بردن تورم و اسپاسم کمک می کند.

تربچه یکی از بهترین سبزیجات بهاری است.

لیمو

برای شروع صبح خود با یک نوشیدنی سم زدا، نوشیدن یک لیوان آب با آب لیموی تازه توصیه می شود. لیمو سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، اما برای هضم، متعادل کردن pH بدن، تقویت عملکرد سیستم ایمنی، کاهش التهاب و شفاف نگه داشتن پوست مفید است.

لیمو سرشار از بیوفلاونوئیدها، ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که با خستگی مبارزه می کند و بدن را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی و برخی انواع سرطان محافظت می کند. شروع روز با آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی انرژی شما را افزایش می دهد و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند.

اسفناج

اسفناج یک ابر غذای فوق العاده با خواص فراوان است، اما با افزایش محبوبیت کلم پیچ، ممکن است آن را فراموش کرده باشید.

به عنوان یکی از غذاهای بهاری، از اسفناج در اسموتی ها استفاده کنید. یکی از مواردی که کارشناسان توصیه می کنند این است که اسفناج را به دو سیب سبز، یک عدد لیمو، دو عدد خرما با مغزهای ریز، یک عدد موز یخ زده و دو برگ کلم اضافه کنید و سپس آنها را مخلوط کنید.

میوه های جنگلی

بهار بهترین فرصت برای تجدید انرژی و خروج از خواب زمستانی است. انواع مختلفی از انواع توت ها وجود دارد و همه آنها سرشار از مواد مغذی برای بدن هستند.

در فصل بهار از انواع توت ها غافل نشوید.

آناناس

اگر ورزش های بهاری به شما آسیب رسانده است، آناناس اینجاست تا به بهبودی بدن شما کمک کند. آناناس حاوی آنزیم خاصی به نام بروملین است که التهاب را کاهش می دهد. افزودن آناناس به عنوان میان وعده می تواند به ریکاوری بعد از تمرین کمک شایانی کند.

آناناس به لطف ویتامین C که مواد مضر را سم زدایی می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مبارزه با سرطان کمک می کند. یک فنجان آناناس حاوی 100 درصد نیاز روزانه به ویتامین C است.

مارچوبه

اگر عاشق مارچوبه هستید حتما می دانید که مارچوبه یکی از غذاهای بهاری است. مارچوبه سرشار از ویتامین K است که برای لخته شدن خون، سلامت قلب و استخوان، پیشگیری از سرطان و بسیاری از عملکردهای دیگر به آن نیاز دارید. همچنین حاوی مس، سلنیوم، ویتامین های گروه B و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر است. مارچوبه همچنین برای کاهش وزن و سلامت کلی مفید است.

مارچوبه یکی از غذاهای بهاری است.

هویج

همه ما با این سبزی قدیمی آشنا هستیم. این غذای بهاری سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان های دیگر است که برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن بسیار مفید است، به همین دلیل است که به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری به شمار می رود و همچنین یک مبارزه کننده قوی با سرطان است.

نعناع

این گیاه قدرتمند مانند یک علف هرز رشد می کند و گاهی اوقات اعتبار کافی برای خواص درمانی قدرتمندش به آن داده نمی شود. نعناع حاوی آنتی اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و می تواند ناراحتی معده را تسکین دهد.

توت فرنگی

آیا چیزی بهتر از خوردن یک توت فرنگی تازه، رسیده، معطر و خوشمزه در اواخر بهار وجود دارد؟ فواید توت فرنگی بسیار زیاد است، زیرا یکی از پنج منبع اصلی میوه های غنی از آنتی اکسیدان است که به بازسازی سلول های سالم و بسیاری از عملکردهای دیگر کمک می کند.

توت فرنگی یکی از بهترین میوه های بهاری است.

در کنار میوه ها و سبزیجات بهاری، غذاهای دیگری نیز وجود دارد که مخصوص فصل بهار است. در اینجا منظور ما غذاهایی است که می توانید برای ناهار یا شام بخورید.

بادام چغله

بادام شیرین میوه ای کمیاب و خوشمزه است که در فصل بهار برای مدت کوتاهی در دسترس است. این میوه مغذی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارند. مغز بادام می تواند به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب و عروق، پیشگیری از سرطان، کاهش التهاب، حمایت از پوست و موی سالم و غیره کمک کند. و از میوه های بسیار مفید در این فصل محسوب می شود.

هر خورش مناسب فصل بهار

حالا که با انواع میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شدید، می توانید با آنها غذاهای مختلفی تهیه کنید و به عنوان ناهار یا شام از آنها لذت ببرید. از معروف ترین غذاهای فصل بهار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خورش ریواس

خورش کنگر

هویج برنج

خورش گوجه سبز

خورش بادام

پیتزا با مارچوبه

لازانیای اسفناج

اسفناج بورانی

یک غذای ضروری بهاری

در فصل بهار برای پیشگیری از بیماری ها و بیماری های مختلف باید نکات زیر را رعایت کنید:

مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید

غذاهای سرد را کم کم اضافه کنید

مصرف گیاهان بهاری مانند بید، بهارنارنج، تره و کاسنی

استفاده از غذاهایی مانند ریشه بیدمشک اسفناج، بادام و غیره.

افزایش مصرف سوپ های بهاری مانند سوپ شبدر و…

یکی از بهترین غذاهای بهاری بورانی اسفناج است، آن را از دست ندهید.

یک غذای ضروری بهاری

در فصل بهار به دلیل تغییرات آب و هوایی بهتر است از مصرف غذاهای زیر پرهیز کنید:

غذاهای تند پر از ادویه

غذاهای گرم و مرطوب

غذاهای سنگین و چرب

مصرف زیاد غذاهای حساسیت زا

پرخوری و گیجی

آنچه از مقاله غذاهای بهاری آموختیم:

در این مطلب با انواع غذاها و خوراکی های فصل بهار آشنا شدید. فقط به یاد داشته باشید که اگرچه این غذاها سالم و مناسب هستند، اما نمی توانند معجزه کنند و باید بخشی از یک برنامه غذایی سالم و ورزش باشند. اگر مصرف این نوع غذاها به طور منظم ادامه یابد، به تدریج خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهند.

سوالات متداول در مورد غذاهای بهاری:

1- در فصل بهار چه غذاهایی بخوریم؟

فصل بهار بهترین فصل برای مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، انواع خورش ها از سبزی های تازه بهاره، شربت ها و آب میوه ها است.

2- در فصل بهار از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

غذاهای تند و تند، غذاهای چرب و سنگین، غذاهای حساسیت زا، غذاهای گرم و مرطوب بدترین غذاها برای خوردن در فصل بهار هستند.

3- کدام میوه ها و سبزیجات در فصل بهار مفید هستند؟

میوه ها و سبزیجات مفید در فصل بهار عبارتند از: مارچوبه، تربچه، اسفناج، توت، نعناع، ​​هویج و غیره.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا