سبک زندگی

بوی بد دهان برای چیست؟

خرید فالوور از سایت اینبو

یک دندانپزشک گفت: افراد برای حفظ سلامت دندان ها باید میزان کربوهیدرات مصرفی خود را محدود کنند زیرا با هر بار مصرف، محیط دهان اسیدی می شود و دندان ها در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

به گزارش سرگرمی روز، محمدرضا باستان درباره مراقبت های لازم برای سلامت حفره دهان و دندان ها اظهار کرد: در ایام نوروز مصرف شیرینی ها و شکلات ها افزایش یافت و ماه مبارک رمضان نیز شیرینی های خاص خود مانند زولبیا و بامیه را دارد. و مصرف همزمان این شیرینی ها می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود و پوسیدگی دندان را تسریع می کند، بنابراین افراد برای حفظ سلامت دندان های خود باید تعداد کربوهیدرات های مصرفی خود را محدود کنند زیرا هر بار که مصرف می شوند، محیط دهان اسیدی می شود و دندان ها در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

وی با تاکید بر استفاده از دهان شویه های حاوی فلوراید افزود: این دهانشویه ها جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیستند و با کمک به جذب فلوراید در ساختار دندان می توانند دندان ها را در برابر پوسیدگی مقاوم تر کنند و از این دهان شویه ها با توجه به غلظت فلوراید آنها استفاده شود. روزانه یا هفتگی است و باید بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن قبل از خواب در افراد بالای 6 سال استفاده شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد حفره ها و بازدید به موقع دندان ها موجب صرفه جویی در هزینه ها و تجربه دندانپزشکی بهتری برای افراد می شود، افزود: برخی افراد تصور می کنند نخ دندان تنها به حذف مواد غذایی از فضای بین دندانی محدود می شود. این تنها مورد استفاده از نخ دندان نیست و معمولاً میکروب هایی در محیط دندان وجود دارند که به مرور زمان روی سطح دندان داربست ایجاد می کنند و فرآیند پوسیدگی را شروع می کنند و میکروب های سطحی فقط با استفاده از مسواک و مسواک از بین می روند. بر فضای بین دندان‌ها تأثیر نمی‌گذارد، بنابراین نخ دندان میکروب‌ها را از آن فضا خارج می‌کند و افراد باید روزانه از آن استفاده کنند.

این دندانپزشک گفت: سوال بیشتر مردم این است که برای حفظ سلامت و مراقبت بهتر از دندان ها از چه مارکی از مسواک و خمیردندان استفاده کنند در حالی که این سوال از اولویت کمتری برخوردار است و نکته اصلی رعایت بهداشت حفره دهان و دندان و دندان است. استفاده صحیح و منظم از مسواک یا خمیردندان است و بهتر است مسواک دارای موهای نرم باشد و خمیر حاوی فلوراید باشد.

وی با بیان اینکه افراد باید بعد از صبحانه و شب ها قبل از خواب از مسواک استفاده کنند، اظهار داشت: بوی بد دهان می تواند ناشی از باقی ماندن ریشه در دهان، عفونت های دندانی، باقی مانده مواد غذایی بین الیاف زبان، وجود پلاک روی دهان باشد. سطح دندان ها و عفونت های قارچی برای مقابله با آنها باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا