سبک زندگی

بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

خرید فالوور از سایت اینبو

این متخصص طب سنتی گفت: افرادی که مستعد چاقی یا لاغری هستند باید تحت نظر پزشک درمان خود را آغاز کنند.

به گزارش سرگرمی روز، امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالم، رژیم های غذایی فست فود و کم تحرکی، افراد زیادی دچار افزایش وزن و چاقی می شوند که می تواند بسیار نگران کننده باشد. زیرا چاقی و کم تحرکی در دراز مدت عامل بسیاری از بیماری هاست. از طرفی با توجه به تغییر استانداردهای زیبایی بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن اما بدون مشکل و در کمترین زمان هستند که این موضوع نیز زمینه را برای افراد سودجو فراهم می کند تا در کوتاه مدت باعث کاهش وزن زیادی شوند. با تبلیغات متقلبانه در فضای مجازی . افرادی که از چاقی رنج می برند به سمت خرید نوشیدنی های لاغری یا حتی چاقی سوق داده می شوند که در بسیاری از موارد عوارض جدی و جبران ناپذیری را برای مصرف کنندگان به همراه داشته است.

این یک واقعیت است که چاقی یا لاغری می تواند ناشی از یک مشکل داخلی باشد و نمی توان برای همه نسخه ای تهیه کرد که با مصرف چای کیسه ای و داروی گیاهی مشکل را به طور قطعی حل کند. بنابراین به گفته دکتر محد، متخصص طب سنتی، افراد باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند تا ریشه مشکل خود را دریابند و سپس درمان مناسب را انجام دهند.

تشخیص علت چاقی و لاغری؛ مرحله اول درمان

دکتر مینا محد درباره تاثیر داروهای گیاهی و دمنوش های گیاهی در کاهش وزن گفت: با توجه به اینکه چاقی و لاغری می تواند دلایل زیادی داشته باشد، بهتر است افرادی که از این مشکلات رنج می برند و علت تشخیص آن ها توسط پزشک ویزیت شوند. گام به گام با کمک پزشک و رژیم غذایی، دارودرمانی و برخی اقدامات محلی برای حل مشکل. با این حال، این درست نیست که هر فردی صرف نظر از مشکل خود از یک نوع داروی گیاهی از پیش تعیین شده صرفاً به منظور کاهش وزن و افزایش وزن استفاده کند. دارویی که برای یک نفر بسیار مفید است ممکن است برای شخص دیگر مضر باشد. نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که داروهای گیاهی نیز عوارضی مانند داروهای شیمیایی دارند و ممکن است با داروهای شیمیایی مورد استفاده فرد تداخل داشته باشند. بنابراین به هیچ وجه کورکورانه از داروهای گیاهی که در فضای مجازی تبلیغ می شود استفاده نکنید.

بیماری های حاد کبدی یکی از عوارض کاهش وزن سریع و غیر اصولی است

وی با تاکید بر اینکه کاهش وزن روال تدریجی، منظم و مشخصی دارد و تسریع در این روند سلامت فرد را به خطر می اندازد، گفت: بر اساس میزان افزایش وزن، وضعیت بیمار، بیماری های اصلی و بسیاری از عوامل دیگر نیز مشخص می شود که آیا این میزان کاهش وزن بیش از حد اتفاق می افتد و در مدت کوتاهی عوارض زیادی به همراه دارد، یکی از عوارض مکرر کاهش وزن سریع کبد چرب است که می تواند منجر به سایر بیماری های حاد کبدی شود.

عوارض جانبی داروهای گیاهی تصادفی چیست؟

این متخصص طب سنتی حساسیت پوستی، اختلالات کبدی، سردرد، سرگیجه و سوء هاضمه را از دیگر عوارض مصرف بی رویه این دمنوش ها برشمرد و افزود: حتی گاهی اوقات بسیاری از این داروهای گیاهی که غیراخلاقی انتخاب شده و بسیار قوی هستند، با ایجاد مشکل می توانند باعث ایجاد مشکل شوند. درد و در موارد پیشرفته زخم گوارشی در انسان. با توجه به اینکه بیشتر این دمنوش هایی که برای کاهش وزن تجویز می شوند، طبع گرم و طبع گرم دارند، اگر فردی مزاج گرم نیز داشته باشد، علائم گرما، اختلال خواب، بی قراری و سردرد را تشدید می کند و گاهی باعث نگرانی می شود.

خرید اینترنتی داروهای گیاهی و بازدید آنلاین

وی در خصوص خرید اینترنتی داروهای گیاهی و مراجعه آنلاین که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، گفت: فضای مجازی بستر مناسبی را برای افرادی که مشکل رفت و آمد و زمان دارند فراهم کرده است؛ در این زمینه به دلیل مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، می توان به این موضوع اشاره کرد. اما نکته مهم این است که مطمئن شوند فردی که با او مشورت می کنند تخصص لازم را دارد یا خیر. برای یافتن پزشک معتمد برای درمان بیماری، افراد باید سعی کنند حداقل اولین ویزیت را به صورت حضوری انجام دهند و درمان را با پزشکانی که در این زمینه فعال هستند شروع کنند و در صورت تمایل به روش سنتی، اطلاعات پزشک را درج کنند. و عنوان متخصص طب سنتی در مطب امکان پذیر است و در صورت نیاز به رژیم درمانی و تغییر شیوه تغذیه باید از متخصص تغذیه نیز کمک بگیرند و در این مورد بهتر است به پزشک مراجعه کنند. فرد از شایستگی خود مطمئن شود.

گیاهان دارویی را در محیط مناسب نگهداری کنید

موحد درباره نحوه خرید داروی گیاهی گفت: برای خرید داروی گیاهی مردم باید به خرید داروی گیاهی تازه توجه کنند. زیرا گیاهان بافت نرمی دارند و به مرور زمان خاصیت و تازگی خود را از دست می دهند. از آنجایی که گیاهان جاذب قوی میکروب ها و آلودگی هستند، مکان و نحوه نگهداری آنها بسیار مهم است. زیرا اگر محیط مرطوب باشد، دمای هوا تنظیم نشود و یا گرد و غبار در محیط وجود داشته باشد، همه این موارد بر کیفیت داروهای گیاهی تاثیر می گذارد.

خرید آتاری آموزشگاه های طب سنتی

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر عدم آگاهی از داروهای گیاهی است چرا که در صورت نداشتن شناخت کافی از گیاهان دارویی می توان در خرید آنها اشتباه کرد و با مصرف داروی اشتباه مسیر درمان را تغییر داد. بنابراین با رعایت این نکات افراد می توانند درمان خود را با ریسک کمتری آغاز کنند. اما نکته مهم دیگر فعالیت دانشکده های طب سنتی است که می توان گفت یکی از مکان های خرید داروهای گیاهی، داروخانه های وابسته به دانشگاه ها و یا داروخانه های وابسته به وزارت بهداشت است که می توانید داروهای گیاهی مورد نظر را از آنها خریداری کنید. برای خرید آگاهانه

از داروهای گیاهی فقط زیر نظر پزشک استفاده کنید

این متخصص طب سنتی در نهایت تاکید می کند: افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، تیروئید و چربی خون دارند باید تحت نظر پزشک و با توجه به داروهایی که مصرف می کنند و تداخلات با داروهای شیمیایی برای درمان، داروهای گیاهی دریافت کنند. مصرف این داروهای گیاهی و با توجه به علت چاقی یا ضعف باید داروهای گیاهی تجویز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا