سبک زندگی

بیماری‌های قلبی در کمین پدران

خرید فالوور از سایت اینبو

محققان آمریکایی در یک مطالعه طولانی مدت و چند قومیتی، رابطه بین پدر شدن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پدران در مقایسه با سایر مردان از سلامت قلب کمتری در سنین بالا برخوردارند.

به گزارش دیجیاتو، اگرچه این نتایج بر اساس سن پدر شدن و قومیت شرکت کنندگان متفاوت است، اما به طور کلی به نظر می رسد که فشارها و مسئولیت های والدینی حفظ عادات مفید برای سلامت قلب را دشوارتر می کند.

محققان می گویند نتایج مطالعه آنها زمینه هایی را مشخص می کند که اعضای خانواده و متخصصان بهداشت می توانند به پدران کمک کنند. آنها تحقیقات خود را در مجله AJPM Focus منتشر کرده اند.

این مطالعه از داده‌های 2814 مرد بین 45 تا 84 سال استفاده کرد که به مدت 18 سال تحت نظر بودند. این داده ها شامل گزارش هایی در مورد رژیم غذایی، ورزش و سیگار کشیدن و همچنین شاخص توده بدن، فشار خون، کلسترول و سطح قند خون بود.

خطر پدر شدن برای سلامت قلب

همانطور که اشاره شد، پدران در مقایسه با مردانی که هرگز بچه دار نشدند، سلامت قلب ضعیف تری داشتند. مردانی که در سن 25 سالگی یا قبل از آن پدر شدند، نسبت به سایر پدرها سلامت قلب بدتری داشتند. به خصوص در مورد سیاه پوستان یا اسپانیایی ها. این گروه همچنین دارای میزان مرگ و میر بالاتری هستند.

محققان می گویند عوامل مختلف و گسترده ای در این مشکل دخیل هستند. برای مثال، پدران جوان‌تر ممکن است از ثبات مالی کمتری برخوردار باشند و اوقات فراغت آنها انعطاف‌پذیرتر باشد.

محققان می گویند سلامت پدران تاثیر زیادی بر سلامت کل خانواده دارد. اما تحقیقات زیادی بر سلامت کودکان و مادران خانواده ها متمرکز است. این تحقیق ممکن است راه را برای بررسی رابطه چند وجهی بین پدران، مادران و فرزندان هموار کند.

یکی از نتایج جالب این مطالعه این است که میزان مرگ و میر پدران سیاه پوست نسبت به سایر مردان سیاه پوست کمتر است. این بدان معنی است که پدر شدن احتمالاً عادات سبک زندگی را ایجاد می کند که به نفع اقلیت های محروم است.

نتایج این مطالعه به طور مستقیم هیچ علت و معلولی را ثابت نمی کند. علاوه بر این، تفاوت در سلامت بین گروه ها بسیار کم اما از نظر آماری معنی دار بود. با توجه به اینکه بیماری قلبی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر است، نتایج این مطالعه می تواند ارزش زیادی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا