سبک زندگی

تاثیر صبحانه نخوردن و صبحانه ناسالم خوردن

خرید فالوور از سایت اینبو

بعد- بسیاری از والدین می دانند که خوردن صبحانه قبل از رفتن به مدرسه برای فرزندانشان مهم است. حتی اگر دانش آموزان تمایلی به خوردن صبحانه نداشته باشند، واقعیت این است که صبحانه انرژی مورد نیاز مغز و بدن برای عملکرد در طول روز را تامین می کند. اخیراً تحقیقاتی در مورد تأثیر صبحانه بر انگیزه دانش آموزان برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس استرالیا انجام شده است. محققان استرالیایی بررسی کردند که آیا خوردن یک صبحانه سالم، ناسالم یا اصلاً مهم است.

طبق گزارش سرگرمی روز به نقل از Conversation، برخلاف عواملی که خارج از کنترل دانش آموز هستند (مانند کیفیت تدریس) یا عواملی که بهبود آنها زمان بر است (مانند مهارت های مطالعه)، صبحانه عاملی است که دانش آموزان می توانند بلافاصله آن را کنترل کنند. همچنین صبحانه مشکلی است که به سرعت توسط مدارس قابل حل است.

محققان استرالیایی می خواستند به این سوال پاسخ دهند که آیا صبحانه بر انگیزه و پیشرفت دانش آموزان تأثیر می گذارد یا نه؟ آنها همچنین می خواستند بدانند که آیا سلامتی سحابنا مهم است یا خیر؟

بنابراین، به عنوان بخشی از پروژه شورای تحقیقات استرالیا، آنها 648 دانش آموز دبیرستانی استرالیایی از پنج مدرسه خصوصی در نیو ساوت ولز را مورد بررسی قرار دادند. دو مورد از این مدارس تک جنسیتی پسرانه، دو مدرسه تک جنسیتی دخترانه و یک مدرسه مختلط بود. میانگین سنی دانش آموزان 13 تا 14 سال است. ابتدا، دانش آموزان یک نظرسنجی آنلاین در مورد عادات صبحانه خود تکمیل کردند. آنها در پاسخ به این سوال که آیا آن روز صبحانه خورده اند یا نه و معمولا چه نوع غذایی برای صبحانه می خورند؟ بر اساس دستورالعمل رژیم غذایی کشور، امتیاز تعداد دفعات مصرف یک صبحانه سالم مانند مصرف میوه و سبزیجات، لبنیات و پروتئین، غلات کامل و آب در نظر گرفته شده است.

همچنین از آنها پرسیده شد که چقدر صبحانه ناسالم با گزینه هایی مانند نوشیدنی های شیرین، گوشت فرآوری شده، فست فود، نان ناسالم و میان وعده های ناسالم می خورند. در بخش بعدی انگیزه های دانش آموزان در انجام تکالیف علمی و اهمیتی که برای این موضوع قائل هستند و تمرکز آنها بر یادگیری بررسی شد. در مرحله سوم دانش آموزان از محتوای برنامه درسی آزمون گرفتند. به این ترتیب محققان تصویری از یک روز از زندگی دانش آموزان را بررسی کردند.

آنها همچنین در مورد سوابق شخصی دانش آموزان، عملکرد آنها در موضوعات مختلف و ویژگی های کلاس درس از جمله زمان تدریس در طول روز سؤالاتی را مطرح کردند تا بتوانند این موارد را در یافته های خود توضیح دهند.

پژوهش

نتایج تحقیقات نشان می دهد دانش آموزانی که صبحانه سالم می خورند، انگیزه و پیشرفت بیشتری دارند. این بدان معناست که آنها در مطالعه دروس علوم خود اعتماد و تمرکز بیشتری داشتند و نمرات آزمون بالاتری کسب کردند. دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند در مقایسه با آنها انگیزه و پیشرفت کمتری داشتند. این نتیجه غیرمنتظره نبود. اما چیزی که محققین را شگفت زده کرد این بود که دانش آموزانی که صبحانه را حذف کردند، به اندازه دانش آموزانی که صبحانه ناسالم مصرف کردند، انگیزه و پیشرفت تحصیلی پایینی داشتند. این نشان می دهد که خوردن یک صبحانه ناسالم می تواند انگیزه و موفقیت را به همان اندازه که اصلاً صبحانه ندهید، مختل کند. نتایج مطالعه نشان داد که حتی اگر دانش‌آموزان قبلاً در مطالعات خود عملکرد خوبی داشتند، اگر صبحانه نمی‌خوردند یا صبحانه ناسالم می‌خوردند، باز هم از نظر انگیزه و موفقیت نمره پایینی کسب می‌کردند.

اگرچه محققان نتوانستند دلیل خاصی برای این مشکل در مطالعه بیابند، اما دلیل این مشکل احتمالاً این است که خوردن انواع غذاهای ناسالم سوخت مورد نیاز ذهن یا بدن برای یادگیری علم و درس را تامین نمی کند. در نتیجه این مطالعه نشان داد که یک تغییر کوچک و نسبتاً دست یافتنی در زندگی یک دانش آموز، یعنی. از جمله یک صبحانه سالم هر روز می تواند تاثیر تحصیلی مثبتی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا