سبک زندگی

ترفند جالب تشخیص گیلاس کرم دار

خرید فالوور از سایت اینبو

گیلاس و آلبالو دلیل عدم مصرف این میوه خاص برای بسیاری از افراد به این دلیل است که فکر می کنند گیلاس مضر است و خوردن آن عوارض جدی ایجاد می کند، اما حقیقت این کرم ها چیست و از کجا می آیند؟

به گزارش دلگرم، در ادامه این قسمت حقایق جالبی در مورد کرم آلبالو برای شما بازگو می کنیم.

کرم گیلاس چیست؟

کرم گیلاس چیست یا بهتر است بگوییم کرم گیلاس از کجا می آید؟ ساده ترین پاسخ به این سوال این است که چندین نوع مگس وجود دارد که جزو آفات میوه گیلاس هستند، این مگس ها کوچکتر از مگس خونی هستند و تخم های آنها زیر پوست درخت آلبالو گذاشته می شود.

به طور کلی در هر گیلاس فقط 1 تخم گذاشته می شود و هر کدام از این تخم ها بعد از 5 تا 8 روز به لارو یا ماگت تبدیل می شوند و حشره گیلاس را ایجاد می کنند.

حتما از خود می پرسید که با کرم گیلاس در معده چه اتفاقی می افتد و آیا کرم آلبالو سم خاصی به بدن می آورد؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم، می توان گفت که طبق تحقیقات انجام شده، کرم موجود در گیلاس سمی نیست و نمی تواند در بدن انسان زنده بماند، بنابراین خوردن تصادفی آن خطری برای سلامتی ندارد، اما بهتر است گیلاس بخورید، قبل از خوردن آن مطمئن شوید که کرم در آن وجود ندارد.

چگونه کرم گیلاس را پاک کنیم؟

این مشکل باید در محل تولید انجام شود و با سمپاشی مناسب از استقرار این کرم ها در باغات جلوگیری شود. در صورت عدم استفاده از حشره کش های مناسب، بیش از 70 درصد آلبالوها آلوده به کرم می شوند.

روش تشخیص گیلاس خامه ای

یکی از ترفندهای جالبی که در فضای مجازی در این مورد به آن اشاره شده استفاده از آب است. می گویند آلبالوهای آلوده به کرم معمولاً در آب شناور هستند، بنابراین هنگام شستن آلبالو به این نکته توجه کنید که گیلاس هایی که در آب شناور هستند کرم دارند. برای اطمینان می توانید آن را امتحان کنید؛ مطمئناً از نتیجه آزمایش شگفت زده خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا