فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) این موتورسیکلت در هر شرایطی تعادل دارد

خرید فالوور از سایت اینبو

در اتفاقی نادر و حیرت انگیز، یک شرکت خلاق در آستانه معرفی اولین موتور سیکلت هیبریدی جهان است که با فناوری پیشرفته قادر است تعادل را در هر شرایطی حفظ کند و احتمال انحراف را به صفر برساند.

به گزارش روزیاتو، این خودروی الکتریکی که C-1 نام دارد، تجربه هیجان انگیز یک موتور سیکلت را با ایمنی و راحتی یک خودرو ترکیب می کند. این موتورسیکلت برقی مجهز به صندلی راننده و فرمان با فناوری تعادل خودکار، می تواند پس از هر گونه برخورد یا واژگونی به صورت خودکار به حالت عمودی بازگردد.

دانیل کیم، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت لیت موتورز، منشأ ایده خود را بیش از 20 سال پیش می داند. زمانی که او در حین مونتاژ زیر شاسی یک لندروور دیفندر تقریباً له شد. این تجربه نزدیک به مرگ او را به این فکر انداخت که ماشین ها باید نصف شوند.

کیم می گوید: «در سال 2003، من این ایده را داشتم. چرا باید ماشین برای یک نفر 4-5 هزار تومان حمل شود؟ حدود 80 درصد از رانندگان در کالیفرنیا و ایالات متحده تنها سرنشینان خودرو هستند. پس چرا ماشین را از وسط نصف نکنیم و موتورسیکلتی کاملا بسته با تمام امکانات و ایمنی یک ماشین اما با قطعات کمتر، پیچیدگی کمتر و کارایی بیشتر نداشته باشیم؟

اکنون پس از 21 سال، تیم Lit Motors در آستانه تکمیل این محصول انقلابی است. این موتورسیکلت با استفاده از ژیروسکوپ (دیسک چرخشی برای اندازه گیری یا حفظ جهت و سرعت زاویه ای) می تواند تعادل را در همه شرایط حفظ کند. به گفته کیم، این فناوری جادویی به رانندگان این امکان را می دهد که حتی در توقف کامل در خودرو بمانند.

C-1 را می توان در هنگام پیچیدن 45 درجه کج کرد و حتی می توان از آن در باران، برف یا یخبندان استفاده کرد. کیم می گوید: «حدود 90 درصد از مواقعی که یک موتورسیکلت معمولی در برف یا یخ مشکل دارد، این دستگاه می تواند از پس آن برآید.

ایمنی نیز یکی از اولویت های اصلی در طراحی C-1 است. این خودرو مجهز به کیسه هوای جلو و جانبی، کمربند ایمنی و کابین محافظ تقویت شده است. کیم آن را بسیار محکم توصیف می کند.

طراحان همچنین ادعا کردند که حتی یک فیل نیز نمی تواند موتور سیکلت را به راحتی واژگون کند، هرچند برخورد شدید با اتوبوس می تواند.

این محصول توسط برخی از بهترین متخصصان رباتیک در جهان طراحی شده است. مشتریان می توانند با پرداخت 250 دلار این دستگاه را پیش خرید کنند. به علاوه، با سرمایه‌گذاری 1000 دلاری در کمپین جمع‌آوری سرمایه این شرکت، می‌توانید پیش‌خرید اولویت‌دار را دریافت کنید.

در حال حاضر، قیمت مورد انتظار برای خرید این دوچرخه حدود 32000 دلار است، اما کیم امیدوار است که با افزایش تولید، این قیمت کاهش یابد. هدف فعلی آنها جمع آوری 5 میلیون دلار تا سپتامبر برای ساخت نمونه اولیه این موتور سیکلت هیبریدی است.

کیم می‌گوید: «در شش ماه آینده، امیدواریم چیزی برای نشان دادن داشته باشیم و سپس وارد مرحله ساخت و ساز جدی خواهیم شد.

این موتور سیکلت هیبریدی شگفت انگیز مدل جدیدی در حمل و نقل شهری ایجاد می کند و نسل جدیدی از رانندگان را به خود جذب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا