فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) تندر؛ نفربر قدرتمند ساخت قطر

خرید فالوور از سایت اینبو

نفربر زرهی تاندر مینی توسط استارک موتورز، تولید کننده وسایل نقلیه نظامی و مقاصد ویژه در قطر ساخته شده است.

به گزارش روزیاتو، قطر 8 نفربر زرهی از جمله خودروهای Nomad و Thunder را در آوریل 2020 به نیروهای مسلح اردن اهدا کرد. اندازه جمع و جور و قابلیت های حفاظتی برتر آن، تندر را به یک خودروی ضد مین ایده آل برای ماموریت های نظامی شهری و نامتقارن تبدیل کرده است.

ساخت و مشخصات ناو ضد مین Thunder Man

رعد نگاهی به مشخصات و قابلیت های ناو هواپیمابر قدرتمند ساخت قطر

خودروی ضد مین تندر دارای بدنه زرهی مونوکوک سفارشی بر اساس شاسی 4×4 است. طرح معمولی آن شامل یک موتور در جلو، یک کابین خدمه در مرکز و یک محفظه نیرو در عقب است. طراحی مدولار به سازنده اجازه می دهد تا خودرو را به عنوان یک وسیله نقلیه موتوری، سکوی فرماندهی و کنترل و وسیله نقلیه شناسایی مجدداً پیکربندی کند.

کابین این وسیله نقلیه دو نفر از جمله راننده و فرمانده را در خود جای می دهد، در حالی که محفظه نیروها می تواند هفت پیاده نظام از جمله یک توپچی را حمل کند. این خودرو دارای صندلی های نظامی با کمربند ایمنی می باشد.

خدمه می توانند از طریق درهای دو طرف بدنه به وسیله نقلیه زرهی وارد و خارج شوند، در حالی که نیروها می توانند از دو درب جانبی و یک در عقب وارد و خارج شوند. هر درب مجهز به لولاهای قوی و قفل های امنیتی است. درگاه های تفنگ در دیواره های جانبی و درب عقب تعبیه شده است.

این خودرو مجهز به دو دوربین روز/شب برای دید جلو و عقب، دوربین تصویربرداری حرارتی برای رانندگی در شب و نمایشگر 7 اینچی در داشبورد است. سقف و روکش جلوی کابین به چهار نورافکن LED و جلو و عقب خودرو به ترتیب به وینچ و سوزن برقی مجهز شده اند.

این خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع جلو و عقب، دو فن اگزوز در عقب خودرو و سیستم فیلتر هوا می باشد. حامل های تندر دارای یک کیت ابزار تعمیر و نگهداری اولیه است که شامل جک هیدرولیک OEM و کپسول آتش نشانی است. همچنین شامل کانکتورها و کابل های استاندارد ناتو و همچنین دو باتری 12 ولتی 190 ساعته و یک دینام 220 آمپر است.

مینی سلاح های ضد رعد بدون سرنشین

رعد نگاهی به مشخصات و قابلیت های ناو هواپیمابر قدرتمند ساخت قطر

این خودروی ضد مین می تواند به یک پایه جهانی برای نصب سیستم های تسلیحاتی 7.62 میلی متری، 12.7 میلی متری و 40 میلی متری مجهز شود. توپچی دارای دریچه ای برای دسترسی به سیستم تسلیحاتی روی سقف است.

حفاظت در برابر صاعقه

رعد نگاهی به مشخصات و قابلیت های ناو هواپیمابر قدرتمند ساخت قطر

بدنه V شکل نفربر زرهی تندر دارای Stang 4569 سطح 3 و حفاظت بالستیک تا CEN 1522 FB سطح 7 است. پنل های فولادی زرهی که در کناره ها و پشت بدنه خودرو نصب شده اند، بقای این نفربر را افزایش می دهند.

جعبه گیربکس زیر، پوشش گیربکس و موتور توسط Stang 4569 سطح 3 محافظت می شود. شیشه جلو و شیشه دو تکه دارای محافظ CEN 1063 BR 7 هستند. در صورت تمایل، این وسیله نقلیه می تواند به سیستم اطفاء حریق خودکار در محفظه موتور مجهز شود.

موتور و تحرک وسیله نقلیه ضد مین تندر

رعد نگاهی به مشخصات و قابلیت های ناو هواپیمابر قدرتمند ساخت قطر

خودروی ضد مین تندر از یک موتور شش سیلندر 6.7 لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت 350 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه استفاده می کند. موتور به گیربکس اتوماتیک متصل است.

این خودروی زرهی دارای فرمان هیدرولیک و سیستم تعلیق ISAS جلو و عقب با قفل دیفرانسیل است. خودروی تندر دارای ترمزهای دیسکی پنوماتیک با سیستم ضد قفل است. شعاع گردش این خودرو 9 متر است.

این نفربر زرهی مجهز به لاستیک‌های رادیال 80/335 R 20 با امکان کارکرد صاف یا پهن و سیستم باد کردن مرکزی تایر کاملاً اتوماتیک است که عملکرد عالی را در شرایط سخت خارج از جاده ارائه می‌کند.

مشخصات فنی کلی تندر

رعد نگاهی به مشخصات و قابلیت های ناو هواپیمابر قدرتمند ساخت قطر

نوع پروژه: خودروی مقاوم در برابر مین

سازنده: استارک موتورز

نوع: 4*4

سرنشین: 9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا