(تصاویر) تویوتا کرولای هیبرید در ایران
بر اساس اطلاعات موجود، احتمال ورود کرولای مونتاژ شده در چین یا ترکیه به ایران وجود دارد. شرکت واردکننده مدل سدان هیبریدی 1.8 را وارد ایران کرده است.
به گزارش سرگرمی روز، یکی از نکات جالب در طراحی بیرونی کرولا هیبریدی وارداتی عدم هماهنگی چراغ های جلو و عقب است. شکل تیز و مثلثی، مطابق با سبک خودروهای ژاپنی، در نور اصلی قابل مشاهده است. علاوه بر این، کاپوت کوتاه و سپر حجیم به کرولا کمک می کند تا تهاجمی به نظر برسد.
در نمای جانبی حالت ساده با حجم کم وجود دارد. شیب سقف تا صندوق عقب جذاب به نظر می رسد و خط زیر پنجره ها ظرافت طراحی کرولا را نشان می دهد. تمامی نسخه ها با رینگ های آلیاژی 16 اینچی و آینه های جانبی به رنگ بدنه عرضه می شوند. طراحی این خودرو به گونه ای است که مالک می تواند چرخ های 18 اینچی را نیز نصب کند.
چراغ های عقب چشمگیر نیستند. این شرایط تفاوت نسخه سدان برای مصارف خانوادگی با مدل هاچ بک با چراغ های مثلثی را نشان می دهد. در کرولا سدان شباهت هایی با کمری محسوس است و حجم بدنه در محل نصب پلاک به خوبی انجام شده است. مدل های مختلف این خودرو دارای المان های پلاستیکی در سپر عقب هستند و حس اقتصادی خودرو را ایجاد می کنند. اما نسخه وارداتی دارای سپرهای فلزی جلو و عقب همرنگ بدنه است.
به طور کلی طراحی بیرونی کرولا سدان 2023 نشان از برتری آشکاری نسبت به خودروهای چینی در بازار ایران دارد. تناسب بین اجزای مختلف برای مخاطب بسیار خوب است و قطعاً برای افراد برند تویوتا ما جذاب است. ابعاد این خودرو شامل طول 4635، عرض 1780 و ارتفاع 1455 میلی متر با فاصله بین دو محور 2700 میلی متر می باشد.
تویوتا کرولا 2023 کابین و طراحی داخلی
یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای کرولا در نظر گرفته شده است. اکثر مدل های این خودرو پنل دیجیتال پشت فرمان ندارند. سایر اجزا نیز بسیار ساده به نظر می رسند.
هدآپ دیسپلی ایستاده، فرمان گرد، اهرم دنده پلاستیکی و مواد جامد داشبورد از اجزای اصلی کابین کرولا 2023 هستند.البته مدل های آپشنال در بازارهای اروپا و آمریکا دارای پنل دیجیتالی هستند که احتمالا برنده شده است. در نسخه های وارداتی ایران موجود نباشد.
کرولا به راحتی چهار سرنشین بزرگسال را در خود جای می دهد. صندلی های جلو ساده و راحت هستند. در پشت می توانید یک صندلی تخت و تخته ای را ببینید. همه این امکانات فضای داخلی کرولا را ساده و کمتر هیجان انگیز می کند. صندوق عقب این خودرو 471 لیتر است و به لطف صندلی های تا شده 1600 لیتر فضای بار را فراهم می کند.
موتور و تجهیزات فنی
طبق اطلاعات موجود کرولای غیرهیبریدی وارداتی به موتور 1.2 لیتری توربو با قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر مجهز شده است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT در 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. حداکثر سرعت تویوتا کرولا 1.2 لیتری توربو 180 کیلومتر بر ساعت است.
ارزان ترین کرولا با موتور 1.8 لیتری هیبریدی در بازار جهانی شناخته شده است. موتور بنزینی این مدل در ایران 101 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور الکتریکی 70 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور به موتور اضافه می کند. کرولا هیبریدی با گیربکس CVT میانگین مصرف سوخت 4.07 لیتر در صد کیلومتر را فراهم می کند و در 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. کرولا در بازار جهانی با نسخه دو چرخ متحرک نیز تولید می شود که طبیعتاً باعث می شود وارد ایران نشود.
لیست کامل ویژگی های کرولا وارداتی هنوز منتشر نشده است. به همین دلیل نمی توان قیمت دقیقی را پیش بینی کرد. در کشورهای حوزه خلیج فارس برای یک کرولا سدان 1.2 لیتری با گیربکس اتوماتیک توربو بین 18 تا 19 هزار دلار پرداخت می شود. همچنین کرولا هیبرید 20-23 هزار دلار قیمت دارد.
قیمت نهایی و نهایی کرولا 1.8 هیبریدی تحت سیستم 2 میلیارد و 47 میلیون اعلام شد. از مجموع موارد فوق می توان نتیجه گرفت که آستانه قیمت کرولای وارداتی در بازار آزاد حدود 4 میلیارد تومان است. وقتی مطلب در فروردین 1403 به روز شد که نرخ دلار به 63 هزار تومان رسید، کرولا 1.2 لیتری توربو در بازار 4.5 میلیارد تومان قیمت داشت. اگر مزدا 3 جدید در ایران عرضه شود، می توان امیدوار بود که تنوع سدان های موجود در کشور بهبود یابد. البته تخفیف مالیاتی خودروهای وارداتی، حضور کرولا هیبریدی را برای مصرف کنندگان ایرانی ممکن می کند.