فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب

خرید فالوور از سایت اینبو

فراری از جدیدترین خودروی خود که تلفیقی از سنت و مدرنیته است رونمایی کرد. این ترکیب منحصر به فرد فراری در هیچ کجا به اندازه آخرین خودروی خود، 12 سیلندری، جانشین 812 سوپرفست، مشهود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز در مورد موتور 12 سیلندر فراری است.

به گزارش سرگرمی روز، موتور 6.5 لیتری این خودرو جدیدترین تکامل فراری F 140 V-12 است که دو دهه پیش برای اولین بار در مدل انزو استفاده شد. این موتور 819 اسب بخار قدرت و 677 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. فراری با وجود نداشتن موتور الکتریکی، موفق شد تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را رعایت کند.

معرفی جدیدترین خودروی فراری با 820 اسب بخار قدرت و ظاهری عجیب

همراه با موتور یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در عقب قرار دارد که نوید تعویض دنده 30 درصد سریعتر از 812 را می دهد. با توجه به اینکه 812 یکی از خودروهای با سرعت تعویض دنده در جاده ها بود، این پیشرفت باید قابل توجه باشد. حرکت به سمت تایرهای 21 اینچی به طور موثر ضریب دنده را تا 5.0 درصد کوتاه می کند و به شتاب بهتر کمک می کند. شتاب 0 تا 100 این فراری در 2.9 ثانیه و از صفر به 200 کیلومتر در ساعت در کمتر از 7.9 ثانیه است. نسخه اسپایدر کمی کندتر است و شتاب آن به ترتیب 2.95 ثانیه و 8.2 ثانیه است. حداکثر سرعت برای هر دو مدل به 340 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

از نظر اندازه، 12 Cilindri کمی بزرگتر از 812 Superfast است، اگرچه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاهتر است. طراحی 12 سیلندر شبیه به رم است. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ ها به پنل موجود در نمونه اولیه GTB/4، 365 Daytona اشاره دارد. در واقع، همه اینها کاملاً شبیه دیتونا هستند.

معرفی جدیدترین خودروی فراری با 820 اسب بخار قدرت و ظاهری عجیب

در داخل، فرمان سنتی فراری را خواهید دید که با کنترل پوشانده شده است، اما برخلاف بسیاری از مدل‌های جدیدتر این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین به جز صندلی های عقب، تفاوت چندانی با آنچه در Purosangue دیده ایم ندارد.

همانطور که انتظار می رفت، 12 Cilindri از جدیدترین سیستم های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله Sideslip Control 8، که برای ارزیابی سریع تر سطح چسبندگی تایرها طراحی شده است، بهره می برد. همچنین یک سیستم فرمان چهار چرخ مستقل هوشمند وجود دارد که می تواند تایرهای عقب را در جهت مخالف هدایت کند.

معرفی جدیدترین خودروی فراری با 820 اسب بخار قدرت و ظاهری عجیب

فراری تنها وزن خشک این خودرو را اعلام کرده و نسخه کوپه آن ۱۵۶۸ کیلوگرم و اسپایدر ۱۶۱۹ کیلوگرم وزن دارند. فراری همچنین می گوید 12 Cilndri حدود 15 درصد سفت تر از 812 است. همانطور که انتظار می رود، این فراری V-12 ارزان نخواهد بود. مدل 12 Cilindri برای مدل کوپه 423000 دلار و برای مدل کانورتیبل 466000 دلار قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا