سبک زندگی

(تصاویر) طرح جالب برای ساخت یک دانشگاه با الهام از «سبد خرید»

خرید فالوور از سایت اینبو

این ساختمان بخشی از دانشگاه Ean خواهد بود و میزبان یک مدرسه طراحی پایدار و کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.

به گزارش فرادید، استودیوی معماری Heterwick از طرح های خود برای اولین ساختمان خود در آمریکای جنوبی رونمایی کرد. این یک ساختمان دانشگاهی با ستون های مواج رنگارنگ است که از تکنیک های بافت محلی الهام گرفته شده است.

این ساختمان هفت طبقه که در بوگوتا، در امتداد Calle 72 شهر قرار دارد، بخشی از دانشگاه Ean خواهد بود و میزبان مدرسه طراحی پایدار و کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.

تصاویر نمایی متشکل از مجموعه ای از ستون های مواج رنگارنگ را نشان می دهند که از بالا به پایین ساختمان کشیده شده اند.

در راستای این ستون های رنگارنگ و هندسی تراس هایی پر از گیاهان را می بینیم. هر طبقه از ساختمان دارای نماهای شیشه ای با پنجره های چوبی است.

به گفته این استودیو معماری: “این طرح ادای احترام به سنت های صنایع دستی محلی، از جمله نوع خاصی از سبد بافی به نام virgo است که مختص جامعه محلی Wonan در کلمبیا است.”

سبد Vergo شکلی بیضی دارد و معمولا از الیاف طبیعی نخل ساخته می شود و با رنگ های گیاهی رنگ می شود.

این استودیوی معماری مواد خلاقانه ای را برای نمای ساختمان ایجاد می کند تا با سطوح بالای نور خورشید در ارتفاع 2640 متری بوگوتا از سطح دریا سازگار شود.

این پروژه شامل یک فضای عمومی در جلوی ساختمان است.

این ساختمان یک مرکز جدید برای پردیس خواهد بود که مکمل سازه‌های تاریخی موجود در محوطه دانشگاه خواهد بود و یک فضای عمومی نادر جدید برای شهر فراهم می‌کند.»

الیوت پستما، شریک استودیو Heterwick، می گوید: خلاقیت ذاتی شهر بوگوتا است. همه جا میبینیش ما می‌خواهیم دانش‌آموزان از دیدن یک میدان عمومی احساس غرور کنند که قبل از ورود به دانشگاه، فضای عمومی دلپذیری را در میان یک محیط شهری سخت به عابران ارائه می‌دهد.

رندرها یک میدان عمومی با صندلی های دایره ای شکل را نشان می دهند که فرم های نمای ساختمان را بازتاب می دهد، و همچنین یک نورگیر مرکزی که به سطح زیرزمین متصل می شود.

محوطه سازی این پروژه شامل گونه هایی از جنگل ابر بوگوتا (پارک های طبیعی اطراف شهر) است!

پیش بینی می شود این پروژه در سال 2025 به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا