فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) عکس های متفاوت جانوران با «سی‌تی‌اسکن»

خرید فالوور از سایت اینبو

در یک پروژه مشترک بزرگ، نمونه های حیوانات در موزه های تاریخ طبیعی با سی تی اسکن اسکن شدند و طرح های سه بعدی از آنها ایجاد شد.

به گزارش فرادید، در انبارهای غبارآلود موزه های تاریخ طبیعی سراسر جهان گنجینه ای از گونه های کمیاب پنهان شده که صدها سال است جمع آوری شده و از دید عموم دور مانده است. اما اکنون به لطف یک پروژه جدید، بیش از 13000 نمونه به صورت دیجیتالی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

همکاری OpenVertebrate یا (oVert) طی پنج سال گذشته با 18 موسسه منجر به مجموعه ای باورنکردنی از بازسازی های سه بعدی از نمونه های مهره داران شده است.

اعضای پروژه oVert هزاران سی تی اسکن از گونه های مهره داران را در مجموعه های خود گرفته اند، از جمله نمونه های زیادی از دوزیستان، خزندگان، ماهی ها و پستانداران. حتی نهنگ گوژپشت با دقت اسکن شد تا یک مدل سه بعدی دقیق تولید شود.

این رویکرد جدید دنیایی از فرصت های تحقیقاتی را برای دانشمندان و محققان و همچنین مربیان و هنرمندان باز خواهد کرد که می توانند از این منابع برای نشان دادن مدل های دقیق طیف عظیمی از گونه ها استفاده کنند.

دانشمندان در حال حاضر از داده های پروژه oVert برای به دست آوردن اطلاعات باورنکردنی در مورد جهان طبیعی استفاده می کنند و با پیشرفت فناوری، این منبع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

(تصاویر) تصاویر مختلف از حیوانات با

کشتی جنگی

حیوانات با

(تصاویر) تصاویر مختلف از حیوانات با

قورباغه

انواع ماهی

عکس های مختلف از حیوانات با
نمونه هایی مانند این گونه از گونه های مختلف ماهی که زمانی فقط در دسترس دانشمندانی بود که آنها را مطالعه می کردند، اکنون در قالب مدل های سه بعدی در دسترس همه هستند.

سیستم دهلیزی در قورباغه ها

عکس های مختلف از حیوانات با

سیستم دهلیزی وزغ کوچکترین سیستمی است که تاکنون در مهره داران مشاهده شده است. با این حال، در مقایسه با موجودات بزرگتر، این سیستم دهلیزی فضای بیشتری را در سر آنها اشغال می کند و باعث می شود هنگام پریدن نتوانند تعادل خود را حفظ کنند.

حیوانات را با جزئیات باورنکردنی اسکن کنید

عکس های مختلف از حیوانات با

اسکن یک مارمولک دم خاردار Shenzi سطح جزئیات این اسکن ها را نشان می دهد.

سازه های پنهان در داخل

عکس های مختلف از حیوانات با

با استفاده از توموگرافی کامپیوتری، دانشمندان می توانند آناتومی داخلی یک نمونه را بدون نیاز به تشریح، مانند این تصویر از جوجه تیغی، بررسی کنند.

کالبد شکافی صدپا

عکس های مختلف از حیوانات با

با استفاده از سیستم oVert، محققان توانستند یک کالبد شکافی دیجیتالی را بر روی یک مار کاکل دار (نادرترین مار در آمریکای شمالی) انجام دهند. کالبد شکافی نشان داد که این نمونه خاص هنگام تلاش برای خوردن یک صدپا مرده است.

تنوع بی سابقه

(تصاویر) تصاویر مختلف از حیوانات با

هدف اصلی پروژه oVert دریافت هر چه بیشتر تنوع در شجره نامه مهره داران از جمله ماهی، خزندگان و پستانداران است.

اطلاعات تکاملی

عکس های مختلف از حیوانات با

تجزیه و تحلیل نمونه های oVert نشان داد که قورباغه ها بیش از 20 بار در طول تاریخ تکامل خود دندان های خود را از دست داده اند، بیش از هر گروه دیگری از مهره داران.

موزه دیجیتال

(تصاویر) تصاویر مختلف از حیوانات با

در سمت چپ، دانشمندی خفاش شکم سیاه را در دست دارد. سمت راست تصویر همان خفاش پس از اسکن سه بعدی است.

نمودار یک قورباغه

عکس های مختلف از حیوانات با

نموداری که تمام فرآیندهای اسکن قورباغه را نشان می دهد

با استفاده از روش‌های مختلف، محققان می‌توانند نمونه‌های موزه را در قالب مدل‌های دیجیتالی سه بعدی بازسازی کنند.

رسوبات استخوانی در موش های خاردار

عکس های مختلف از حیوانات با

یکی از محققان در حال انجام اسکن کامپیوتری معمولی از موش های خاردار بود که در کمال تعجب متوجه شد که دم آنها با پوشش داخلی از صفحات استخوانی به نام استئودرم پوشیده شده است. پیش از این کشف، آرمادیلوها تنها پستانداران زنده با این ساختار بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا