فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

خرید فالوور از سایت اینبو

ارتش ایالات متحده طرحی باورنکردنی برای توسعه یک هواپیمای متفاوت به نام لیبرتی لیفتر، که به عنوان هیولای دریایی نیز شناخته می شود، فاش کرده است.

به گزارش روزیاتو، این پروژه بر اساس فناوری دوران جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و قرار است تا سال 2027 پرواز کند.

جزئیات پروژه لیبرتی لیفتر ارتش ایالات متحده

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)، بازوی فناوری پنتاگون، در حال توسعه یک وسیله نقلیه اثر سطحی (GEV) به نام لیبرتی لیفتر است. این هواپیما از نوع اکرانوپلان است – مشابه آنچه روس ها در طول جنگ سرد ساختند – و مسئولیت حمل تجهیزات نظامی در مقیاس بزرگ را بر عهده خواهد داشت.

هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

ویژگی های منحصر به فرد لیبرتی لیفتر

لیبرتی لیفتر قادر خواهد بود تجهیزات سنگین و حجیم را بسیار سریعتر و در مسافت های بیشتری نسبت به هواپیماها و کشتی های باری موجود حمل کند. این هواپیما می تواند در ارتفاع کم روی سطح اقیانوس پرواز کند و طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی را مدیریت کند. همچنین قادر است در ارتفاعات بالای 10000 پا برای دوره های کوتاه اما مکرر پرواز کند.

تکنولوژی پیشرفته

هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

این هواپیما مانند هاورکرافت می تواند بر روی بالشتکی از هوا در سطح آب سوار شود و سرعت و کارایی آن را افزایش دهد. ابعاد بزرگ آن به آن اجازه می دهد تا با حفظ ثبات، حجم زیادی از کالاها را حمل کند.

برنامه های کاربردی مختلف

هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

لیبرتی لیفتر علاوه بر کار بر روی آب، می‌تواند روی هر سطح نسبتاً همواری از جمله رودخانه‌ها، بیابان‌ها و حتی زمین‌های برفی حرکت کند.

چشم اندازی برای آینده

هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی اعلام کرد: «برنامه لیبرتی لیفت در حال حاضر در مرحله طراحی است و یک هواپیمای دریایی مقرون‌به‌صرفه و نوآورانه ایجاد می‌کند که قادر است مأموریت‌های لجستیکی سریع را برای وزارت دفاع و بازرگانی متحول کند».

این پروژه بلندپروازانه نشان دهنده تلاش ایالات متحده برای پیشرفت فناوری نظامی و حمل و نقل است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملیات نظامی و تجاری آینده داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا