سبک زندگی

(تصویر) درختی برای درمان دندان‌درد!

خرید فالوور از سایت اینبو

کاتماندو، پایتخت نپال، زیارتگاه عجیبی برای Vaish Dev، حامی دندان ها است. در واقع این زیارتگاه فقط یک تنه درخت است که افراد دندان درد به آن سکه های روپیه ای میخکوب می کنند تا دردی را درمان کنند.

به گزارش سرگرمی روز، تنه درختی در یکی از خیابان های شهر کاتماندو نگهداری می شود که عجیب ترین جاذبه گردشگری این منطقه محسوب می شود. طبق افسانه ها این درخت بخشی از تنه درخت افسانه ای بانگمودا است که به نام الهه وایشا دو در این خیابان قرار دارد. البته این کنده دیگر شبیه کنده چوب نیست زیرا با سکه های روپیه نپال پوشانده شده است.

(تصویر) درخت درمان دندان درد!

قدمت این درخت چندان مشخص نیست و برخی منابع نیز قدمت آن را به 400 تا 750 میلادی می گویند. اعتقاد شفابخش این درخت به قدری در زندگی مردم این منطقه ریشه دوانده است که با وجود چندین دهه دندانپزشکی مدرن در نپال، هنوز اکثر مردم هنگام دندان درد به سراغ این درخت می آیند و با زدن یک سکه روی آن امیدوارند که الهه ویشا هر دو دندان آنها را بهبود می بخشد.

(تصویر) درخت درمان دندان درد!

نکته جالب در مورد این درخت این است که این الهه توانسته دو دسته از مردم را به خود جذب کند، افرادی که به دنبال شفا هستند و دندانپزشکانی که می خواهند کلینیک و مطب دندانپزشکی راه اندازی کنند. علاوه بر این درخت، این منطقه پر از کلینیک های دندانپزشکی است تا جایی که به منطقه دندانپزشکی معروف شده است.

(تصویر) درخت درمان دندان درد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا