فناوری و تکنولوژی

(تصویر) رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین مافوق صوت

خرید فالوور از سایت اینبو

استارت آپ آمریکایی “Hermes” یک پهپاد پرسرعت به نام Quarterhorse Mk1 ارائه کرد.

به گزارش تابناک، به گفته سازنده این هواپیما، این اقدام گامی در جهت دستیابی به هدف بلندمدت ساخت اولین هواپیمای مافوق صوت قابل استفاده مجدد است.

Quarterhorse Mk1 اولین هواپیمای هرمس خواهد بود که به آسمان خواهد رفت. قرار است در اواخر سال 2024، پروازهای آزمایشی برای آزمایش قابلیت های برخاست و فرود با سرعت بالا در پایگاه نیروی هوایی ادواردز انجام شود.

این شرکت با واحد نوآوری دفاعی (DIU) همکاری می کند تا توانایی های هواپیمای پرسرعت را با استفاده از نمونه اولیه آن نشان دهد. علاوه بر این، هرمئوس اعلام کرد که سال گذشته قراردادی چند ساله با DIU امضا کرده است.

پهپاد مافوق صوت

جدیدترین هواپیمای این شرکت Mk1 نام دارد که نسخه دوم کوارترهورس است. این هواپیما یک پلت فرم آزمایشی پرسرعت است که توسط این شرکت برای دستیابی به اهداف خود برای نشان دادن قابلیت های پرواز نزدیک به مافوق صوت تا سال 2026 توسعه یافته است.

Mk1 در کارخانه هرمس در آتلانتا رونمایی شد. این شرکت سال گذشته آزمایش های زمینی نسخه قدیمی این هواپیما (Quarterhorse Mk0) را انجام داد. Mk1 اولین هواپیمای هرمئوس است که به آسمان رفت. ای جی پیلیکا، بنیانگذار و مدیر عامل هرمئوس، جزئیاتی را در مورد آن در پلتفرم X منتشر کرد و نوشت: ما این هواپیما را از صفر تا 100 در 204 روز طراحی و ساختیم. این در حالی است که مدت زمان استاندارد این فرآیند حدود 1400 روز یا 3.5 سال است.

شرکت سازنده قصد دارد دو نمونه اولیه از این هواپیمای مافوق صوت بسازد که یکی از آنها پهپاد چند منظوره به نام Darkhorse است که برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمونه دیگر هواپیمای مسافربری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا