فناوری و تکنولوژی

(تصویر) مشخصات هواپیمای شخصی رهبر کره شمالی ملقب به «قوش»

خرید فالوور از سایت اینبو

پس از سفر اخیر او به روسیه، تقریبا همه از قطار ویژه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطلاع دارند. اما آیا می دانستید که او یک جت شخصی نیز دارد؟

به گزارش روزیاتو، کیم جونگ اون جت خصوصی شوروی Ilyushin II-62M خود را برای سفر با رئیس جمهور پوتین رها کرد و 1173 کیلومتر را با قطار طی کرد. نام این ایلیوشین از پرنده ملی کره شمالی Chammae-1 به معنای “مهربان” گرفته شده است.

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

هواپیمای Ilyushin II-62M

در سال 1960، دفتر طراحی ایلیوشین پروژه ای را برای یک هواپیمای جت دوربرد در اختیار دفتر طراحی و آزمایش شوروی قرار داد. این طرح جایگزینی هواپیمای توربوپراپ دوربرد توپولف Tu-114 بود. از آنجایی که توپولف Tu-114 در زمان طراحی هواپیمای مسافربری ایلیوشین وارد خدمت شده بود، ایلیوشین زمان زیادی برای تکمیل طراحی خود داشت. برای کاهش صدای موتور در کابین، ایلیوشین چهار موتور توربوفن Soloviev D-30KU هواپیما را در نازل های دوقلو/دوقلو در طرفین و زیر دم T قرار داد. این طراحی مشابه طراحی VC-10 توسط شرکت انگلیسی ویکرز است. در ابتدا موتورهای این هواپیما به شدت ضعیف بود و ایلیوشین را وادار به تعویض آنها کرد.

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

IL-62 در 15 سپتامبر 1967 با اولین پرواز مسافربری آئروفلوت از مسکو به مونترال تحت پرچم شوروی وارد خدمت شد. این هواپیما به هواپیمای منتخب این شرکت برای پروازهای طولانی مدت تبدیل شد و همچنین توسط شرکت های هواپیمایی ملی لهستانی و رومانیایی LOT Polish Airlines و Tarom مورد استفاده قرار گرفت. در مجموع 30 کشور از Il-62 استفاده می کنند، از جمله ایر کوریو کره شمالی که هنوز سه فروند Il-62M در ناوگان 15 نفره خود دارد. ، P-882 تقریباً 36 ساله است و P-881 تقریباً 38 ساله است. هواپیمای مورد استفاده دیکتاتور کره شمالی در گذشته P-885 است که در ژوئن 1979 در شرایط کاملا نو تحویل داده شد و اکنون بیش از 44 سال از عمر آن می گذرد.

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

هواپیمای رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون در ماه می 2018 از Ilyushin II-62M شخصی خود برای دیدار با رئیس جمهور چین شی جین پینگ به دالیان استفاده کرد. هواپیمای Ilyushin Il-62M یکی از مدل های بهبود یافته هواپیمای Il-62 است. این هواپیما سفید رنگ شده و در دو طرف بدنه آن کلمه کره شمالی به زبان کره ای نوشته شده است. دم تی این هواپیما که مزین به پرچم ملی جمهوری دموکراتیک خلق کره است، مکمل رنگ سفید جت شخصی وی است. این پرچم که در کره ای “Ramhongsaek Konghwagukgi” (پرچم جمهوری آبی-قرمز) نامیده می شود از یک صفحه قرمز مرکزی با نوار سفید باریک و یک نوار آبی برجسته تر در بالا و پایین تشکیل شده است. در مرکز این پرچم یک ستاره پنج پر قرمز رنگ در زمینه دایره ای سفید قرار دارد. ستاره قرمز نماد کمونیسم، تابلو رنگ میهن پرستی، نوار سفید نماد وحدت و فرهنگ، و راه راه آبی نماد اتحاد است و از سال 1948 پرچم کره شمالی بوده است.

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

هواپیمای کیم جونگ اون دارای پیکربندی VIP مشابه رئیس جمهور نیروی هوایی ایالات متحده است. تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی کره، نمای داخلی زیبای هواپیما را نشان می دهد که با صندلی های بزرگ چرمی سفید، میزهای چوبی صیقلی و زیرسیگاری های کریستالی تزئین شده است. این هواپیما آخرین بار زمانی که خواهر کوچکتر یو جونگ رهبر کره شمالی از آن برای پرواز به محل برگزاری المپیک کره جنوبی در پیونگ چانگ استفاده کرد، در خدمت دیده شد.

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

یکی از دلایل احتمالی استفاده نکردن کیم جونگ اون از Il-62M برای پرواز به روسیه می تواند به دلیل نگرانی در مورد مکانیک هواپیما و عدم وجود تجهیزات الکترونیکی پیشرفته باشد. کو یونگ هوان، دیپلمات سابق کره شمالی که به کره جنوبی فرار کرده است، در گفت و گو با رویترز درباره سفر خود به روسیه، گفت: هواپیما برای این سفر مناسب نیست: «هواپیمای آن قدیمی است، به درستی نگهداری نمی شود و اگر وجود داشته باشد. یک حادثه است، هر چیزی که قرار است در هوا باشد، بنابراین زمان بهبودی وجود ندارد، بنابراین از نظر امنیتی و تجهیزات، فکر نمی‌کنم مناسب باشد.»

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

مشخصات جت شخصی رهبر کره شمالی

بر خلاف پدربزرگش کیم ایل سونگ که از پرواز می ترسید، کیم جونگ اون دوست ندارد هنگام ملاقات با رهبران جهان در خارج از کشور از سنت خانوادگی سفر با قطار زرهی پیروی کند. این قطار تمام تجملاتی را دارد که می توانید تصور کنید، قطاری با ده ها ماشین، از جمله یک ماشین رستوران که غذاهای لذیذ و شراب فرانسوی سرو می کند. نقطه ضعف این قطار سنگین، بزرگ و دست و پا چلفتی بودن آن است و به دلیل قدیمی بودن شبکه راه آهن کره شمالی تنها می تواند با سرعت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین پس از رسیدن به مرز روسیه، تمامی چرخ های آن باید تعویض شوند تا روی ریل های روسی با اندازه های متفاوت حرکت کنند.

Ilyushin Il-62M

ویژگی های هواپیمای Ilyushin Il-62M

طرح و ابعاد:

  • طول: حدود 53 متر
  • طول بال ها: 43 متر
  • ارتفاع: 12 متر
  • ظرفیت مسافر: حداکثر 186 نفر در پیکربندی استاندارد

موتورها:

  • Il-62M مجهز به چهار موتور توربوفن Soloviev D-30KU است که نسبت به مدل های قدیمی کارآمدتر بوده و باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش برد پروازی می شود.

برد پرواز:

  • برد پرواز Il-62M حدود 10000 کیلومتر است که به آن اجازه می دهد تا مسافت های بین المللی زیادی را بدون نیاز به فرود میانی طی کند.

ظرفیت بار:

  • این هواپیما علاوه بر ظرفیت مسافربری زیاد، فضای بار زیادی نیز دارد که امکان حمل بارهای سنگین و حجیم را فراهم می کند.

سیستم های ناوبری و ایمنی:

  • Il-62M دارای سیستم های ناوبری و ایمنی پیشرفته از جمله سیستم های خلبان خودکار، رادار آب و هوا و الکترونیک بهبود یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا