فناوری و تکنولوژی

تعویق پیاده‌روی فضایی به دلیل نشت لباس فضانوردان

خرید فالوور از سایت اینبو

ناسا راهپیمایی فضایی بعدی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی را به دلیل لو رفتن لباس فضایی تا اواخر جولای به تعویق انداخت.

به گزارش سرگرمی روز، به نظر می رسد باید مدتی صبر کنیم تا فضانوردان ناسا بتوانند از «ایستگاه فضایی بین المللی» خارج شوند.

مقامات ناسا بعدازظهر دیروز، 28 ژوئن، اعلام کردند که این آژانس در حال برنامه ریزی برای پیاده روی فضایی دو نفره در 2 جولای است، اما این پیاده روی تا اواخر جولای به تعویق افتاده است.

این تأخیر به تیم های ماموریت زمان بیشتری می دهد تا آنچه را که در طول راهپیمایی فضایی 24 ژوئن اتفاق افتاد را بررسی کنند. فضانوردان ناسا تریسی کالدول دایسون و مایک بارت قرار بود حدود 6.5 ساعت در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی کار کنند، اما به دلیل نشت لباس فضایی دایسون پس از 31 دقیقه مجبور به توقف شدند.

خدمه زمینی هنوز علت اصلی نشت را پیدا نکرده اند. بیل اسپچ، مدیر یکپارچه‌سازی عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا، دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با در نظر گرفتن این موضوع، ما در حال حاضر اواخر ماه جولای را برای پیاده‌روی فضایی بعدی خود هدف قرار داده‌ایم. ما می خواهیم به گروه زمان کافی بدهیم تا بفهمند چه اتفاقی افتاده و مطمئن شویم که نیازی به ایجاد تغییرات نداریم.

در راهپیمایی فضایی که اکنون به تعویق افتاده است، بار دیگر دایسون و بارت حضور خواهند داشت. مقامات ناسا در یک پست وبلاگی در 27 ژوئن نوشتند که این دو جایگزین کارخانه و سخت افزار را برای آماده سازی برای ارتقاء تجهیزات علمی و بازرسی های لازم از خط لوله در ایستگاه انجام خواهند داد.

نشت مایع خنک کننده یک مشکل تکراری در پیاده روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی است. به عنوان مثال، در مارس 2022، ماتیاس ماورر، فضانورد ESA، پس از یک راهپیمایی طولانی فضایی متوجه تجمع آب در کلاه خود شد و این مشکل منجر به تعطیلی هفت ماهه راهپیمایی فضایی شد. لوکا پارمیتانو فضانورد ESA در سال 2013 نشت وحشتناک تری را تجربه کرد. کلاه ایمنی پارمیتانو در حین پیاده روی فضایی پر از آب شد و او را مجبور به بازگشت به ایستگاه فضایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا