سبک زندگی

تفاوت آئدس با سایر پشه‌ها در چیست؟

خرید فالوور از سایت اینبو

سعیدی تصریح کرد: پشه آئدس در طول روز فعال است و زمان فعالیت آن از طلوع تا غروب خورشید است و حداکثر زمان چرخه فعالیت این پشه در طلوع خورشید است.

به گزارش سرگرمی روز، وی افزود: آئدها برخلاف سایر پشه ها مانند زنبور عسل تهاجمی هستند. پشه‌های دیگر منتظر می‌مانند تا فضا تاریک شود و فرد قبل از نیش زدن به خواب برود، که آدس اینطور نیست.

سعیدی ادامه داد: علاوه بر این، ظاهر پشه آئدس با سایر پشه ها متفاوت است و دارای خطوط راه راه تیره و روشن است.

به گفته او، آئدس توانایی سازگاری با محیطی را دارد که در آن قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه افزایش سفر، تغییر اقلیم، گرم شدن دمای هوا، تغییر فصل و تغییر سبک زندگی باعث گسترش زیستگاه این پشه شده است، افزود: آئدس واژه ای یونانی به معنای ناخوشایند و منزجر کننده است که در گذشته در مناطق گرمسیری و استوایی زندگی می کردند. مناطق نیمه گرمسیری، اما با خرید و فروش اقلامی مانند لاستیک های فرسوده یا برخی گیاهان زینتی، گسترش یافته اند.

ساعدی تصریح کرد: این پشه آب راکد، آب ته گلدان، ناودان و کولر را دوست دارد. این پشه ها تعداد زیادی تخم می گذارند و تخم های آنها در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی از سال 90 رصد شده و مکان هایی مانند فرودگاه ها و کارخانه های کسب و کار در حال بررسی است و تاکنون نمونه مثبتی مشاهده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا