اخبار روز

جزئیات بخشنامه مزد ۱۴۰۳؛ سقف حقوق کارگران ۵۰ میلیون تومان شد

خرید فالوور از سایت اینبو

با توجه به موارد مندرج در بخشنامه مزد 1403 این مصوبه از ابتدای سال جاری قابل اجرا بوده و مبنای محاسبه کارگران مشمول قانون کار (قرارداد دائم یا موقت) باید این مصوبه باشد.

به گزارش سرگرمی روز، بر اساس بخشنامه دستمزد سال 1403 صولت مرتضوی وزیر کار در فروردین 1403، این مصوبه لازم الاجرا است و حقوق کارگران باید بر اساس این مصوبه محاسبه شود.

با رعایت موارد مندرج در این بخشنامه، افزایش مزد کارگران اعم از قرارداد دائم یا موقت نیز مانند این بخشنامه محاسبه می‌شود.

1- از روز اول سال 1403 حداقل مزد روزانه به یک میزان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (قرارداد دائم یا موقت) مبلغ 2.388.728 ریال (دو میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت) می باشد. ریال) قطعا. همچنین از اول سال 1403 سایر سطوح مزد به میزان 22 درصد مزد ثابت یا مزد پایه (موضوع ماده 36 قانون کار) به اضافه 230026 ریال در روز نسبت به آخرین مزد سال 1402 افزایش می یابد.

تبصره- در اعمال این بند، دستمزد کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستمزد ثابت سایر کارگران از مبلغ دو میلیون و 388 هزار و 728 ریال تجاوز نخواهد کرد. دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال) در بند (1) کاهش می یابد.

2- به کارگرانی که دارای یک سال سابقه کار در سال 1403 بوده و یک سال از آخرین وصول آخرین مبنای سابقه کار گذشته باشد. روزانه 70000 ریال به عنوان پایه (سنوات) پرداخت می شود.

تبصره 1: پرداخت مبلغ مربوط به سنوات كارگران مشمول طبقه‌بندي مشاغل مصوب وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با در نظر گرفتن رقم فوق براي گروه اول طبق دستورالعمل و جداول انجام مي‌شود. ، از سوی اداره کل روابط کار، مزایا و بیمه بیکاری اعلام شد

تبصره 2: به کارگران فصلی حسب مورد به میزان مقرر در این بند یا تبصره 1 آن پرداخت می شود.

تبصره 3: به موجب مصوبه 28.12.1402 شورای عالی کار و به منظور تقویت مهارت محوری و به نفع کلیه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار می باشند. سابقه یا یک سال دریافت آخرین ارزیابی (صنعت) در همان کارگاه قبلی هستند، صرف نظر از اینکه مزایای سنوات یا پایان خدمت خود را تسویه کرده باشند یا خیر، مستحق دریافت پایه (سنت) خواهند بود.

3- بر اساس مصوبه 1397/07/21 شورای عالی کار و به منظور افزایش رضایت کارگران و کارفرمایان و تثبیت و تعمیم به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت از ابتدای سال 1402 مقرر گردید که مقرری ها. برای اقلام مصرفی خانوار از قبیل کمک های رفاهی و تشویقی موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار به ازای هر کارگر (متاهل یا مجرد) مبلغ 14.000.000 ریال توسط کارفرما به آنها پرداخت می شود.

4- مبلغ کمک هزینه مسکن کارگری طبق سال گذشته 9.000.000 ریال (نه میلیون ریال) در ماه است که از فروردین 1403 توسط کارفرمایان پرداخت می شود.

5- مبلغ کمک هزینه ازدواج ماهانه 5000000 ریال (پنج میلیون ریال) برای کارگران متاهل اعم از زن و مرد از فروردین ماه 1303 توسط کارفرمایان تعیین شده است.

6- ضوابط مربوط به نحوه اعمال افزایش مقرر در بند (1) و تبصره یک بند (2) در کارگاههای دارای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین در مورد کارگران اجیر و نحوه ارتقاء طبقه شغلی. با توجه به دستورالعمل اداره کل روابط کار به عنوان غرامت مدت خدمت و بیمه بیکاری خواهد بود.

7- مشمول مفاد این مصوبه دانشجویانی که در تعطیلات تابستانی سال 1403 به طور موقت در کارگاه ها استخدام می شوند نمی باشد.

8- واحدهای مشمول قانون کار به منظور ایجاد ارتباط بیشتر مزد و مزایا با بهره وری و تولید و ایجاد انگیزه در بین کارکنان خود می توانند علاوه بر اجرای این مصوبه نسبت به افزایش و برقراری مزد و مزایا در صورت قراردادهای کارگاهی و قراردادهای دسته جمعی و اقدام پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

تبصره: سقف حقوق کارکنان شاغل در مؤسسات غیردولتی و مؤسسات عمومی و شرکتهای غیردولتی مرتبط با بیمه و صندوق های بازنشستگی، طبق قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر (7) برابر حداقل می باشد. حقوق ماهیانه که حدود 50 میلیون تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا