سبک زندگی

جلوگیری از متاستاز با این نوع لوبیا

خرید فالوور از سایت اینبو

این درمان از نانوذرات ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی تشکیل شده است و در بهبود میزان بقا و سرکوب رشد تومورهای سرطانی در مدل‌های مختلف سرطان از جمله سرطان روده بزرگ، تخمدان، ملانوم و سرطان سینه موفق بوده است.

به گزارش مهر به نقل از US San Diego Today، استفاده از این روش درمانی در بهبود موش هایی که تومورهای سرطانی از بدنشان خارج شده بود نیز موفقیت آمیز بود.

تحقیقات جدید بر اساس تحقیقات در آزمایشگاه پروفسور نیکول استاینمتز و مدیر مرکز مهندسی نانوایمونو در UC San Diego انجام شده است. Steinmetz و همکارانش با استفاده از نانوذرات ویروس موزاییک شب بو، سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از عود و گسترش آن تحریک کردند. در تحقیقات اولیه، نانوذرات ویروس گیاهی به طور مستقیم به تومورهای سرطانی تزریق شد تا پاسخ ایمنی را القا کند. اگرچه این ویروس در پستانداران باعث عفونت نمی شود، اما سلول های ایمنی بدن آن را به عنوان یک جسم خارجی می شناسند که منجر به پاسخ ایمنی قوی در برابر تومور و هر توموری که ممکن است در آینده ایجاد شود، می شود.

در حال حاضر، Steinmetz و همکارانش نشان داده اند که نیازی به تزریق مستقیم نانوذرات این ویروس به تومورها نیست. تزریق این نانوذرات به طور سیستماتیک نرخ بقا را بهبود می بخشد و از متاستاز در انواع مختلف سرطان جلوگیری می کند.

وی در این خصوص می گوید: در این مطالعه درمان تومورهای پیشرفته یا بیماری متاستاتیک نیست، بلکه از بروز آنها پیشگیری می کنیم. ما درمان سیستمیک را برای بیدار کردن سیستم ایمنی برای از بین بردن بیماری قبل از متاستاز ارائه می دهیم.

برای ساخت این نانوذرات، محققان لوبیا چشم بلبلی را در آزمایشگاه کشت و آنها را با ویروس موزاییک آلوده کردند. میلیون‌ها نسخه از این ویروس به صورت نانوذرات کروی رشد و مونتاژ شدند. نیازی به اصلاح این ذرات قبل از آزمایش وجود نداشت.

تحقیق مذکور در مجله Advanced Science منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا