سبک زندگی

جگر مرغ مفید یا مضر؟

خرید فالوور از سایت اینبو

جگر مرغ سرشار از آهن است که نقش مهمی در روند خون سازی دارد و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. اما این غذای سنتی به دلیل تزریق هورمون به مرغ و مضر بودن مصرف آن برای انسان به یکی از غذاهای مضر برای بدن تبدیل شده است.

جگر مرغ برای مبارزه با استرس مفید است

به گزارش سرگرمی روز، خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می کنند و استرس دارند مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ با استرس مبارزه می کند و خواب را بهبود می بخشد.

تقویت ذهن، انرژی و سیستم ایمنی بدن

جگر مرغ سرشار از آهن، روی، فسفر و منیزیم است و ذخیره گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

دندان ها و استخوان های سالم با جگر مرغ

فسفر موجود در جگر مرغ فواید بسیار خوبی برای سلامت دندان ها و استخوان ها دارد و به رشد استخوان ها و دندان های کودکان کمک می کند.

جگر مرغ برای حمایت از پوست، مو و ناخن های سالم

جگر مرغ حاوی پروتئین است که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می کند.

درمان کم خونی با جگر مرغ

جگر مرغ سرشار از آهن و ویتامین B12 است که نقش مهمی در روند خون سازی دارد. ویتامین B12 می تواند به تولید گلبول های قرمز خون و افزایش عملکرد سلول ها کمک کند و در تولید گلبول های قرمز خون و پیشگیری از کم خونی نقش دارد.

با خوردن جگر مرغ بینایی را تقویت کنید

جگر مرغ سرشار از ویتامین A به شکل رتینول، آلفاکاروتن، بتاکاروتن و لیکوپن است که برای بهبود بینایی مفید است.

پیشگیری از آلزایمر با جگر مرغ

جگر مرغ در مبارزه با آلزایمر موثر است و ویتامین B12 موجود در آن به تقویت حافظه کمک می کند.

خواص جگر مرغ برای سلامت بافت های بدن

جگر مرغ حاوی 2.3 میلی گرم ریبوفلاوین است که از ترک خوردن یا پوسته پوسته شدن گوشه های دهان جلوگیری می کند. ریبوفلاوین برای تولید مثل، رشد و ترمیم بافت های بدن از جمله پوست ضروری است.

درمان پلاژر با جگر مرغ

جگر مرغ منبع عالی نیاسین است و کمبود آن به صورت طاعون در بدن ظاهر می شود و باعث هذیان، اسهال، التهاب مخاط و لایه برداری پوست می شود.

جگر مرغ موثر برای حمایت از باروری

جگر مرغ حاوی فولات است و برای زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند مفید است و به باروری کمک می کند و از نقص لوله عصبی در جنین جلوگیری می کند.

ارزش غذایی جگر مرغ

ترکیب و محتویات در 100 گرم جگر مرغ

کالری 156 کیلو کالری

پروتئین 22.9 گرم

ویتامین B12، 45 میکروگرم

نیاسین 0.16 میلی گرم

پتاسیم 300 میلی گرم

منیزیم 23 میلی گرم

آهن 11.3 میلی گرم

عسل 3.8 میلی گرم

چربی 7.1 گرم

کلسترول 390 میلی گرم

ویتامین B6 0.549 میلی گرم

چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟

با تمام فواید جگر مرغ که در بالا به آنها اشاره کردیم، خوردن این غذای خوشمزه توصیه نمی شود زیرا:

هنگام پرورش جوجه باید از مواد هورمونی استفاده شود. وقتی به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می شود باید 5 تا 14 روز از کشتن خودداری کنند اما این موضوع رعایت نمی شود و در بسیاری از مرغداری ها چندین ساعت قبل از کشتن مرغ آنتی بیوتیک می دهند. بنابراین مقدار زیادی از این داروها در جگر مرغ باقی می ماند زیرا کبد محل سم زدایی است و بسیاری از داروها قبل از دفع از بدن با روش های مختلف آنزیمی در داخل کبد خنثی می شوند.

به همین دلیل، بسیاری از جگر مرغ به شدت آلوده به آنتی بیوتیک ها هستند. اما مرغ کمتر تحت تاثیر آنتی بیوتیک ها قرار می گیرد و این داروها بیشتر در کبد و کلیه مرغ تجمع می یابند.

چرا جگر مرغ نخوریم؟

آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و سموم بیشتر در بافت های نرم انباشته می شوند و از آنجایی که کبد نیز یک بافت نرم است، این مواد در این بافت رسوب کرده و با خوردن کبد، آنتی بیوتیک ها به بدن انسان منتقل شده و سلامتی را به خطر می اندازند. بنابراین اگر نمی دانید چگونه مرغ پرورش دهید، از آن استفاده نکنید.

متاسفانه در مرغداری ها گاهی از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود، بنابراین باید مرغ بسته بندی شده تحت نظارت دامپزشک را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و قبل از مصرف مرغ آن را به درستی بپزید، زیرا فرآیند پخت باعث از بین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک ها می شود.

همچنین مصرف جگر مرغ برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس مضر است. جگر مرغ یکی از غذاهای پر کلسترول است، مصرف زیاد جگر مرغ باعث افزایش کلسترول و در نتیجه بیماری قلبی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا